سیستان و بلوچستان-وحید بامری رییس کتاب خانه های عمومی شهرستان ایرانشهر گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی از جمله رویدادهای بزرگ فرهنگی در نهاد کتابخانه های عمومی کشور هم امسال در آستانه برگزاری آن می باشیم که با همکاری آستان قدس رضوی برگزار خواهد شد.

 جشنواره کتابخوانی رضوی سال جاری درشهرستان ایرانشهر برگزار می گردد

وحید بامری  رییس کتابخانه های عمومی شهرستان ایرانشهر در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین گفت: اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ایرانشهر با دارا بودن 6 باب کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی و عضویت فعال قریب بر 3 هزار نفری از کودکان و نوجوانان و دیگر رده های مختلف سنی و اقشار مختلف جامعه که روزانه به این کتابخانه ها مراجعه و از امکاناتی نظیر برنامه های فرهنگی مختلف هفتگی، مناسبتی ایام و منابع غنی و سالن های مطالعه مجزا ویژه خواهران و برادران و بخش کودک مستقل با امکانات و منابع و برنامه های خوب ویژه این گروه از جامعه هدف و هم چنین بخش دیداری و شنیداری، نشریات بسیار زیاد با عناوین متعدد، بخش مرجع و .. همکاران ما ارائه خدمات می نمایند.

وی گفت: امروزه تمامی امورات فنی و آماده سازی و جستجو و ارائه خدمات به مردم شریف در کتابخانه های شهرستان بصورت الکترونیکی و تحت وب صورت می گیرد به گونه ای که حتی در کتابخانه های روستایی ما هم این امکان سال قبل فراهم شد و آنها هم به سامانه سامان(سامانه مدیریت یکپارچه کتابخانه های عمومی کشور) متصل شدند و اعضاء می توانند با ورود به این سامانه ضمن ثبت نام جهت عضویت، تمدید و رزرو ، از منابع تمامی کتابخانه های عمومی کشور متصل به این سامانه با خبر و جهت رزرو کتاب مورد علاقه خود اقدام نمایند و در صورتیکه کتابی دریافت نموده اند تمدید نمایند.

بامری بیان کرد: در کتابخانه های ما علاوه بر مسابقات کتابخوانی، نقاشی، قصه گویی، نشست های کتابخوان، نشست های کانون ادبی و ... برنامه هایی هم در مدارس اجرا می شود از جمله: معرفی کتاب(هر ماه چهار کتاب منتخب)، نشست های کتابخوان مدرسه ای بصورت ماهانه توسط خود دانش آموزان در یک فضای دورهمی در کلاس درس با حضور همکاران، این کتابها به اشتراک گذاشته می شود و باعث علاقه مندی سایر دانش آموزان می شود، اما در کنار همه این فعالیت ها تفاهم نامه های ملی و محلی با تعدادی از دستگاهها منعقد شد. که آنها هم در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و انجام فعالیتهای فرهنگی می توانند با ما مشارکت داشته باشند که از جمله آنها می توان به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، عقیدتی سیاسی ارتش، معاونت آموزش ناجا ، اداره زندانها ، کانون قلم چی ،بهزیستی ، بنیاد شهید ، آموزش و پرورش و... نام برد.

وحید بامری رییس کتاب خانه های عمومی شهرستان ایرانشهر گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی از جمله رویدادهای بزرگ فرهنگی در نهاد کتابخانه های عمومی کشور هم امسال در آستانه برگزاری آن می باشیم که با همکاری آستان قدس رضوی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.