سیستان و بلوچستان- در راستای تأمین امنیت دریایی سواحل مکران، جانشین دریابانی مرزبانی ناجا با مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در بندر شهید بهشتی چابهار دیدار و گفتگو کرد.

تقویت امنیت دریایی ضامن اقتصاد پایدار دریامحور

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان؛ در جلسه ای که با جانشین دریابانی مرزبانی ناجا و مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در بندر شهید بهشتی چابهار برگزار شدجانشین دریابانی مرزبانی ناجا کشور اظهار داشت: از سالهای ۱۳۸۰ تاکنون شاهد تغییرات بسیار چشمگیری با تلاشهای سازمان بنادر و دریانوردی و مجموعه اداره کل بنادر و دریانوردی در حوزه های زیرساختی، عمرانی و تجهیزاتی بندر چابهار هستیم.

جانشین دریابانی مرزبانی ناجا افزود:  با تأمین و تقویت هر بیشتر امنیت در دریا  که ضامن توسعه اقتصادی است باید قدردان و پاسدار توسعه بندر چابهار باشیم.

وی تصریح کرد: اولین و مهمترین اولویت دریابانی بر پایه حفظ و برقراری امنیت است و فرماندهی دریابانی با نگاه ساختاری بر حفظ و تأمین امنیت بنادر و اسکله ها همکاری خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: برای حفظ و برقراری امنیت دریایی تلاش خواهد شد تا فعالیتهای توسعه ای در جهت امور تجارت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با فراغ خاطردر حوزه دریا تداوم یابد.

در پایان جانشین  دریابانی مرزبانی ناجا که به همراه فرمانده پایگاه دریابانی شهرستان چابهار در این نشست حضور داشت اذعان داشت: پیش بینی های لازم قبل از وقوع حادثه و در شرایطی که با شناورهای تندرو و کوچک و با سرعت های بالای ۸۰ نات روبرو هستیم نمایش اقتدار و تأمین امنیت در حوزه دریایی است.

وی اظهار داشت: بر خود وظیفه می دانیم برای تلاشهای مجموعه سازمان بنادر و دریانوردی که برای اعتلا و  سربلندی کشور تلاش می نماید، با جان و دل انجام وظیفه نماییم و  در راستای خدمت به کشور و حفظ امنیت سواحل مکران از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهیم کرد.

بهروز آقایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان نیز در این جلسه اظهار داشت: برای پیشگیری از خطرات احتمالی، کاهش ریسک و نمایش واکنش در دریا با هم افزایی و مشارکت و همکاری، اقدامات مثبتی بین دستگاه ها از جمله مجموعه دریابانی چابهار، شیلات و منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار و همکاری خوب مقامات  استانی و شهری در راستای تأمین امنیت انجام شده است

آقایی افزود: پهنه گستره دریایی سواحل مکران و به تناسب آن افزایش میزان ریسک، نیازمند کنترل و تقویت امنیت مرزهای دریایی است که از سوی گارد و یگان حفاظت بنادر استان تدابیر امنیتی و دیده بانی اندیشیده شده است .

آقایی با اشاره به حضور سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی و برگزاری موفق همایش هفتم اسفند ماه سال گذشته در بندر چابهار و در فضایی امن ضمن قدردانی افزود: افزایش سهم تجارت دریایی بندر چابهار، افزایش سهم تجارت منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار نشان دهنده  امنیت دریایی است که می بایست برای حفظ و گسترش آن تلاش کرد.

وی با اشاره به افزایش عملیات تخلیه و بارگیری در بندر چابهار گفت: رشد ۸۳ درصدی  بندر چابهار در تخلیه سوخت و فرآورده های نفتی در سال ۹۷  نسبت به مدت مشابه سال گذشته  و سوخت انتقال یافته از بندر چابهار افزود: برای کاهش و حذف هرگونه ریسک احتمالی، تقویت امنیت حوزه دریایی و خشکی از اهمیت ویژه برخوردار است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.