البرز - جمشید انصاری با بیان اینکه ادغام دو سازمان امور استخدامی و برنامه‌وبودجه برای توسعه هرچه بیشتر امور صورت گرفت اما در عمل موفق نبود گفت: هنوز درگیر مسائل ریز سازمانی هستیم.

ادغام دو سازمان اموراستخدامی و برنامه‌ و بودجه در عمل موفق نبود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، جمشید انصاری معاون رییس جمهور و رئیس سازمان استخدامی و امور اداری کشور صبح امروز (شنبه) در سازمان برنامه و بودجه استان البرز حضور یافت؛ وی به ادغام دو سازمان امور استخدامی و برنامه ‌و بودجه طی سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: دلایل ادغام  این دو سازمان این بود که یکی مسئولیت راهبری توسعه و دیگری مسئولیت راهبری مدیریت را عهده‌دار باشند چراکه پیش‌ازاین در بخش برنامه‌وبودجه به‌جای راهبری توسعه گرفتار منابع بودیم.

وی افزود: در آن زمان مباحث نوینی مانند بهره‌وری و کارایی دستگاه‌ها مطرح شد از این روبرای توسعه هرچه بیشتر امور این دو سازمان باهم ادغام شدند اما در عمل موفق نبودیم و هنوز درگیر مسائل ریز سازمانی هستیم.

وی اضافه کرد: همچنین از سویی اختیارات مدیریتی ازجمله فرایند انجام کار و یا امور استخدامی ابزاری برای فشار بیشتر بر دستگاه‌ها شد و درنهایت اواخر دهه هفتاد با مبانی درست کارشناسی ادغام صورت گرفت اما پیشرفتی در امور حاصل نشد.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با تأکید بر اهمیت نقش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در استان‌ها، گفت: دولت باید مجموعه تجارب و توانمندی‌های خود را در اختیار دستگاه‌ها قرار دهد تا به‌خوبی انجام‌وظیفه کنند و با تقویت نظام مدیریتی آن‌ها زمینه ارائه خدمات بیشتر به مردم فراهم شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه نیروی انسانی که جذب دولت می شود باید فردی برخوردار از عالی ترین سطح دانش باشد، گفت: تبدیل وضعیت نیروی قراردادی در بدنه دولت وجود ندارد چرا که نیروی رسمی دولت شدن باید طی آزمون  ودر شرایط برابر انجام شود.

این مسئول بابیان اینکه نهادهای اجرایی نباید جایی برای آموزش و فراگیری علم باشد بلکه باید اقدامات در راستای به روز شدن اطلاعات و مطالب علمی باشد، خاطرنشان کرد: البرز جایگاه ویژه ای دارد و ما این استان را در امر تأمین نیروی انسانی حمایت خواهیم کرد.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور باتاکید بر اینکه نظام های مدیریتی باید با توجه به شرایط، ابداعات و فعالیت های مدیریتی خاص باشند عنوان کرد: سال های ۹۸ و ۹۹ سخت ترین دوران مدیریتی کشور است که اگر ابتکار مدیریتی نداشته باشیم کنترل شرایط دشوار خواهد بود.

انصاری بیان کرد: تصویربرداری و مطالعه امکانات موجود با هدف راستی آزمایی می تواند شرایط و نحوه مدیریت را ارتقاء دهد از این رولازم است سازمان های مدیریت و برنامه ریزی استان ها ارتقاء یابد و نیروهایی جذب شوند که شرایط پیشرفت را فراهم می کند.

وی در پایان اظهار کرد: امروز که به صورت مستقل فعالیت می کنیم، اقدامات ما تحت عنوان تسهیل گری انجام می شود و باید اقداماتی را برنامه ریزی کنیم که دستگاه های اجرایی استان مأموریت های خود را بهتر انجام دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.