البرز - آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی بااشاره به اینکه در سایه مقاومت است که امروز آمریکا جنگ را از صحنه عینی به صحنه مجازی برده است، گفت: اگر سپاه آن مقاومت و صبور بودن را نداشت صحنه های مختلف را واگذار کرده بود.

آمریکا جنگ را از صحنه عینی به صحنه مجازی برده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز صبح امروز(شنبه) در آیین گرامیداشت روز عقیدتی سیاسی که در کانون بسیج جوانان کرج برگزار شد،   اظهار کرد: دشمن به ما رحم ندارد و بنایی جز نابودی ما ندارد چراکه دشمن در تلاش است تا اراده جوانان و مردم را نسبت به ارزش ها و آرمان ها سست کرده تا غلبه پیدا کند.

وی افزود: ما نباید بگذاریم چنین شود و باید محکم و مستحکم بوده و در هر مقطعی گوش به فرمان رهبری دهیم تا این مسیر سنگین را طی کنیم.

امام جمعه کرج به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد وگفت: ما باید این ۴۰ سال دوم انقلاب را با سرعت بیشتر طی کرده و محکمتر گام برداریم که این مهم همتی می خواهد که با پیروی از قرآن کریم و مقاومت حرکت کنیم و گوش به فرمان فرمانده باشیم.

حسینی همدانی  با اشاره به اینکه امروزه در یک هجمه شدید اطلاعاتی قرار داریم و دستگاه هایی وجود دارند که با سرعت تمام افکار و عقاید پوچ و باطل را به مخاطب منتقل می کنند، گفت:امروزه باید تک تک کسانی که کار تعلیم و تربیت را عهده دارند به سرعت به روز باشند و شبهات را بشناسند و اهل طراحی و برنامه ریزی بوده و منفعل نباشند.

وی اضافه کرد: اکنون در جنگ باید موقعیت ها را بشناسیم و اگر در جنگ هستیم باید واحد اطلاعات و عملیات این جنگ کار خود را به درستی انجام دهد.

حسینی همدانی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان دیده بان بصیر این جنگ به درستی پیش می رود گفت: اکنون رهبری در خط مقدم این جنگ قرار دارند و می بینند و جبهه را رصد می کنند، همانطور که در بحث های مختلف همچون انتخابات، جنگ نرم و خانواده مسایل کلی را رصد و بیان کرده است.

حسینی همدانی خاطرنشان کرد: اکنون در حالت پدافندی هم ضربه پذیر هستیم و کار خود را به درستی انجام نمی دهیم زیرا از اکنون مشخص است که در آینده چه شبهه ای می اندازند و در جامعه توسعه می دهند ولی پس از اینکه قسمت زیادی از جامعه گرفتار شد می خواهیم آن را درست کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان البرز دردر بخشی دیگری از سخنانش با اشاره به روز معلم و سالروز شهادت علامه مرتضی مطهری و روز عقیدتی سیاسی سپاه، گفت: هیچ دینی همچون اسلام به تعلیم و تربیت اهمیت نداده به طوریکه در قرآن کریم تعلیم و تربیت با هم تلفیق شده است.

وی افزود: در قرآن کریم در جایی که آموزش است همانجا تربیت هم می کند ولی در کلاس های آموزشی ما اینگونه نیست به طوری که تعلیم و تربیت را افرادی جداگانه بر عهده دارند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه تعلیم و تربیت مراتبی دارد و به گونه ای نیست که بگوییم همه تربیت شده اند یا تمام یا هیچ؛ گفت: ممکن است کسی تا حدودی از تعلیم و تربیت استفاده کرده ولی به مراتب عالی نرسیده باشد.

وی اضافه کرد: آخرین مرحله تعلیم و تربیت، عرفانی است وتعلیم و تربیت در اسلام منحصر به یک بخش نیست و ابعاد مختلفی دارد و از کودکان و خردسالان شروع می شود تا به گروه های خاصی از نخبگان برسد و هر کسی نسبت به خود از این تعالیم و تربیت ها برخوردار می شود.

نماینده ولی فقیه دراستان البرز تصریح کرد: کسی که بتواند استعدادهای شخصی را شناسایی کند و روی آن استعدادها کار کند و قوه ها را به فعلیت برساند، تربیت می شود.

حسینی همدانی ادامه داد: تربیت یک حرکت انتخابی و اختیاری است و از تربیت بدنی شروع تا به تربیت اخلاقی و عرفانی می رسد و قرآن کریم نیز مفاهم عالی تربیتی را به انسان آموزش می دهد و می خواهد انسان سازی کند و اگر در خدمت او باشیم در دنیا و آخرت سعادتمند می شویم.

وی در بخشی دیگری از سخنانش بااشاره به اینکه در سایه مقاومت است که امروز آمریکا جنگ را از صحنه عینی به صحنه مجازی برده است افزود: اگر سپاه آن مقاومت و صبور بودن را نداشت صحنه های مختلف را واگذار کرده بود و این تعلیم الهی است که از قرآن گرفته شده است.

امام جمعه کرج  با تاکید بر اینکه در عقیدتی سیاسی و تعلیم و تربیت باید مباحث تعلیم و تربیت قرآن احیاء و زنده شود، گفت: چرا رهبر معظم انقلاب اسلامی به ما توصیه کردند که خاطرات جنگ را برای نسل آینده بگویید زیرا این شیوه تربیتی است و اگر این خاطرات از نسلی به نسل دیگر منتقل شود منجر به رشد می شود.

امام جمعه کرج در پایان با اشاره به اینکه شهید علامه مرتضی مطهری به روز بود و مشکلات جامعه را تشخیص می داد و به همان می پرداخت، افزود: این ناشی از همان بعد معنوی و ارتباطش با خدا  بود که منجر به شکل گیری چنین شخصیتی شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.