رشتخوار -فرماندار رشتخوار گفت:معضل بیکاری را باید با نسخه شفا بخش اقتصاد مقاومتی که مد نظر مقام معظم رهبری است، مرتفع سازیم و به ظرفیت ها و توانایی هایی که داریم فعلیت بخشیم تا به دنیای غرب نیازی نداشته باشیم.

معضل بیکاری  باید با نسخه شفا بخش اقتصاد مقاومتی حل شود

  به گزارش خبرنگار قدس آنلاین خالقداد عرب  که بمنظور آسیب شناسی مشکلات و بررسی  موانع تولید در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاران شهرستان سخن می گفت تصریح کرد:ما باید به دنبال سرمایه گذاران و مشکلات آنان باشیم و با برگزاری جلسات رفع موانع تولید موانع و مشکلات پیش روی آنان  گام برداریم.
وی  بیان داشت:متاسفانه یکسری قوانین و مقررات در حوزه بانکی وجود دارد که برای سرمایه‌گذاران دست و پا گیر است و به همین دلیل از مدیران اجرایی انتظار می رود تا جایی که امکان دارد راه تسهیل را در پیش گیرند تا سرمایه گذار در رسیدن به هدف خود ناامید نشود.
 عرب  افزود: اگر ما یک شغل ایجاد کنیم همانند جهاد اکبری است که در این شرایط  انجام شده باشدچرا که وظیفه دولت پشتیبانی، حمایت و تسهیل گری  است و باید از توان بخش خصوصی برای تولید ثروت و گردش سرمایه در شهرستان استفاده گردد.

فرماندار شهرستان رشتخواراظهار داشت: رویکردی که استاندار خراسان رضوی نسبت به مسائل اقتصاد مقاومتی دارد از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری است که ما هم بعنوان نماینده عالی دولت در شهرستان رشتخوار چندین سال است که این دغدغه ها و رویکرد اقتصادی را در اولویت های اصلی خود قرار داده ایم.
 رئیس  کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان رشتخوار با اشاره به راه اندازی سایت اقتصاد مقاومتی در این شهرستان، افزود: امروز دنیا، دنیای اطلاعات و اخبار است و اقداماتی که در سطح شهرستان انجام می شود باید اطلاع رسانی گردد تا محرکه ای شود برای آنان که به دنبال ایجاد اشتغال هستند.
عرب با اشاره به شعار سال (رونق تولید) گفت: همه ما هم وظیفه شرعی و هم اداری داریم که کمک نماییم تا منویات مقام معظم رهبری در کشور ثاری و جاری شود و از طرفی هم مدیران با یک رویکرد تسهیل گری با مسائل برخورد کنند.
 وی ادامه داد: بحث بیکاری یک تهدید جدی برای جامعه است
در ادامه نماینده معین اقتصادی شهرستان رشتخوار، گفت: انتظار می رود بخش صنعت شهرستان در جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با جدیت و دقت بیشتری مسائل را پیگیری کند تا با پرداخت یکسری اعتبارات به سرمایه‌گذاران مشکلات آنان برطرف شود.
 دکتر بروخیان افزود:هدف تقویت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، تزریق یکسری اعتبارات به شهرستان است تا مشکلات مالی بعضی از پروژه ها حل گردد.  

شایان ذکر است چندین سال بالغ بر ده سال است که کلنگ دو مجتمع فولادی در شهرک صنعتی رشتخوار و اراضی امین آباد رشتخوارزده شده از وضعیت پیشرفت فیزیکی مناسبی هم بر خوردار نیست و هر سال خصوصا نزدیک انتخابات ویا بهبهه انتخابات دید و بازدید ها مسئولان از این کارخانه ها زیاد شده چندین بار مورد بازدید استانداران قبلی خراسان رضوی و کشوری قرار گرفته ولی جوانان رشتخواری هنوز دودی از این کارخانه ها که اغاز به کار کرده باشند ندیده و همچنان امید دارند یکی روزی در آن کارخانه ها کار کنند و زندگی خود را به چرخش در آورند.

امید است  در سفری که اقای رزم حسینی استاندارخراسان رضوی  فعلی  که چند روز آینده قرار است به رشتخوار سفر کنند حرف های قشنگ برخی مسئولان وی را فریب نداده وبا مطالعه به این کارخانه ها سر بزند وواقعا از مسئولان بپرسند مراحل ساخت یک کارخانه باید چند سال طول بکشد  .

در همین راستا خوب است بدانید هم زمان با کلنگ کارخانه های فولادی در رشتخوار بیش از صد ها شرکت فولادی و ده کارخانه گندله و کنسانتره در خواف طی ۵ سال گذشته در شهرستان خواف زده شده و هزاران نفر هم در این کارخانه ها مشغول کارند ولی در رشتخوار همه اش تا به حال فراتر از حرف نبوده است.

رشتخوار ۶۵ هزار جمعیت دارد که نیمی از این جمعیت را جوانان تشکیل می دهند و بیکاری در این شهرستان سر به فلک کشیده و تعدادی هم که کار دارند با مدارک کارشناسی یا بالاتر در کارگاه های کوچک بیگاری می کنند و با دستمزده های ناچیز زیر قانون کار روز گار می گذرانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.