یزد - محمد حسین رحیمی زاده گفت: برای مدیریت پسماند های شهری می توان از ظرفیت مجازات‌های جایگزین حبس و ارائه خدمات عمومی رایگان استفاده کرد.

استفاده از ظرفیت مجازات‌های جایگزین حبس، برای سامان‌دهی پسماندها

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد، محمد حسین رحیمی زاده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، در جلسه پیشگیری از وقوع جرم با موضوع ساماندهی مسئله پسماند های شهری، اظهار داشت: اداراتی همچون محیط زیست، منابع طبیعی، راه شهرسازی و شهرداری‌ها می‌توانند کمبود نیروی انسانی خود را از طریق درخواست به دستگاه قضایی و استفاده از احکام قضایی ارائه خدمات عمومی رایگان جبران نمایند.

وی افزود: نگاه قانون به مسئله پسماندها بیشتر نگاه پیشگیرانه و مبتنی برآموزش و فرهنگ سازی است که باید با یک برنامه ریزی جامع، مدون و مستمر محقق گردد.

این مقام قضایی، جرم انگاری قانون گذاردر مسئله پسماندهای شهری را سطحی و کم اثر در بازدارندگی دانست و تصریح کرد: باید با اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی بتوان مشکلات ایجاد شده در این زمینه را سامان دهی کرد.

معاون دادگستری استان گفت: پسماندهای صنعتی، بهداشتی و نخاله های ساختماهی، مشکلات بسیاری را برای مردم به وجود آورده و این موضوع نیازمند یک اقدام جدی است.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.