یزد - حمیدرضا پایدارفر گفت: بهزیستی یکی از سازمان‌های فعال در حوزه سلامت اقشار مختلف جامعه و به ویژه معلولان و سالمندان است که بسیاری از این خدمات در جامعه شناخته شده نیست.

بهزیستی یکی از سازمان‌های فعال در حوزه سلامت اقشار مختلف جامعه است

حمیدرضا پایدارفر رئیس اداره بهزیستی اردکان در گفتگو با خبرنگار قدس‌ آنلاین اظهار داشت: هفته سلامت با شعار «مراقبت‌های اولیه بهداشتی، راهی به سوی پوشش همگانی سلامت» از اول تا هفتم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، و بهزیستی یکی از سازمانهای فعال در حوزه سلامت اقشار مختلف جامعه و بویژه معلولان و سالمندان است که بسیاری از این خدمات در جامعه شناخته شده نیست.

وی افزود: خدماتی همچون غربالگری شنوایی نوزادان، اجرای طرح پیشگیری از آمبلیوپی (تنبلی چشم) کودکان ۳ تا ۶ ساله شهرستان، اجرای طرح پیشگیری از معلولیت‌ها برای ۱۸۴۲ نفر از دانش آموزان مقاطع دهم و یازدهم مدارس، درمان و بازتوانی معتادان، ارایه خدمات درمانی و توانبخشی به معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن، اجرای طرح مراقبین، ارائه خدمات طرح ویزیت در منزل، ارائه بیمه خدمات درمانی به بیش ۷۳۰ نفر از جامعه هدف  و برگزاری دوره های آموزشی آگاهسازی پیشگیری از معلولیت‌ها، آموزش پیشگیری از اعتیاد، آموزش مهارت‌های زندگی، آموزش خانواده، آموزش پیش از ازدواج ویژه عموم شهروندان از مهمترین فعالیت‌های حوزه سلامت بهزیستی است.

پایدارفر تصریح کرد: در سال گذشته تعداد  ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از کودکان ۳ تا ۶ شهرستان از نظر تنبلی چشم مورد بررسی قرار گرفتند که از این تعداد ۳۵۰ نفر با شک به این بیماری و برای پیشگیری از تنبلی چشم به متخصصان ارجاع شده اند.

وی با بیان اینکه تمامی نوزادان متولد شده در سال گذشته از نظر شنوایی مورد ارزیابی قرار گرفته اند، گفت: هزینه های پیشگیری به مراتب کمتر از هزینه های درمان است و بیشتر بیماری های ژنتیکی قابل پیشگیری و کنترل است و درسال گذشته ۳۲۰ زوج از خدمات مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج  بهزیستی بهره مند شده اندکه از این تعداد ۱۲۷ زوج با شک به معلولیت ژنتیکی به مراکز مشاوره ارجاع شده اند.

رئیس اداره بهزیستی اردکان افزود: تعداد افراد زیر پوشش طرح مراقبین ۴۵ نفر و تعداد افراد زیر پوشش طرح ویزیت در منزل ۱۱۵ نفر است و در این طرح انواع خدمات پزشکی، پرستاری، توانبخشی و مشاوره ای در منزل و بر بالین بیماران و معلولان و سالمندان به آنها ارائه می شود.

پایدار خاطر نشان ساخت: بهزیستی اردکان خدمات پیشگیرانه، حمایتی، توانبخشی و توانمندسازی خود را از طریق ۱۶ مهد کودک، ۱۱ مرکز توانبخشی روزانه و شبانه روزی و ویزیت در منزل، ۱۰ موسسه فعال در حوزه پیشگیری و ۴ موسسه خیریه همکار به ۲۵۰۰ نفر از معلولان و خانواده های نیازمند ارائه می کند.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.