خوزستان- منصور کتانباف، شهردار اهواز خبر از بررسی احکام تخریب ساخت و سازهای رودخانه خانه که منجر به تشدید سیل در اهواز و روستاهای اطراف شده اند داد.

شهردار اهواز: تخریب سازه‌های مزاحم و سیل ساز در دل کارون بررسی می‌شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ منصور کتانباف، شهردار اهواز در جلسه تجلیل از اعضای شورا شهر اهواز، از برگزاری جلسه ای در بانک مرکزی جهت چکونگی تامین مالی شهرداری ها خبر داد و گفت: مسئول کارگروه خسارات سیل وزیر کشور است که دارای پنج کارگروه است ودر حال حاضر جلسات آن در استانداری شروع شده تا خسارات، با برآوردهای اولیه از کمک های دولتی به خوزستان تعلق بگیرد.


کتانباف افزود:قطعا مردم خسارت دیده مسکن، زراعت و احشام در الویت، سپس دستگاه های آسیب دیده در رده بندی بعد هستند.

وی ادامه داد: بعد از سریز شدن سد تنظیمی کرخه به سمت کانال سلمان و در محاصره قرار دادن بخش هایی از اهواز، مردم و مسئولین در کنارهم با تمام مشقت ها و کاستی ها توانستند با کمترین خسارت ها سیل را به پایان برسانند. 

شهردار اهواز تصریح کرد: آب های سرگردان باید جمع آوری شوند تا با توجه به گرمای موجود و تجمع حشرات شاهد ایجاد خطری برای سلامت نه تنها در سطح شهر بلکه سطح استان نباشیم. استفاده از آهک و گازوئیل در جوی های سرباز باید صورت بگیرد تا طی روزهای آینده شرایط بهتر شود.
وی اظهار کرد: تمام محل های خروجی بسته شده و مجبور به استفاده از پمپاژ ها هستیم. از طریق کانال سلمان، کانال شهید چمران و رودخانه کارون آب های روان را مدیریت می کنیم.

فعلا تردد در بلوارهای ساحلی میسر نیست

کتانباف با اشاره به مسیرهای مسدود درون شهری اهواز، عنوان کرد: باتمام تلاش های شبانه روزی کماکان تردد در بلوارهای ساحلی میسر نیست. در مسیرهای پل سفید و پل سیاه مشکل حل شده جز یک شکستگی لوله که در حال رفع شدن است. نشست هایی با عمق های مختلف شکل گرفته که باید اساسی رفع شوند.

شهردار اهواز خبر داد: تا فردا صبح در شرق کارون به استثنا پل شهید دقایقی، مشکلات این مسیر رفع می شوند. ۹۰ درصد پارک های ساحلی نیز که غرق آب شده بودند نیاز به هزینه و زمانی برای بازسازی دارند.

احکام تخریب ساخت وساز درون رودخانه کارون در حال بررسی است

وی با اشاره به ساخت و سازهای در حریم رودخانه که منجر به تشدید سیل در اهواز و روستاهای اطراف شد، گفت: احکام تخریب ساخت وسازهای رودخانه در دست بررسی است.همچنین معارض های تاسیسات نفت نیز موجود است و امیدوارم پس از بررسی آن ها، بتوانیم معضلات را ازبین ببریم.

شهردار اهواز در پایان ضمن تبریک هفته کارگر، با بیان اینکه مراسمی را جهت تجلیل از این قشر در نظر گرفتیم، گفت: جامعه شهرداری قالب کارگری دار و برخود لازم می دانیم تا حقوق و مزایای کارگر در کوتاه ترین زمان تامین شود.

محدود شدن به ضعف ها هنر نیست

در ادامه این جلسه، محمدجعفر فلسفی، عضو شورای شهر کلانشهر اهواز با ارائه نطق خود در این جلسه بیان کرد: می بایست عملکرد خود را در فضای آرام و منطقی ارزیابی کنیم. گذشته ما یک سوم راه بود و آینده را باید با فراهم کردن شرایط، درست پیش ببریم. از جهتی نیز هیئت رییسه باید جلسات ماهانه را باافراد متخصص جهت برنامه ریزی دقیق برگزار کنند. 

وی با بیان اینکه در عملکرد شهرداری و شورا نکات مثبتی نیز وجود داشت و نباید منکر آن ها شد، گفت: محدود شدن به نقاط ضعف هنر نیست و نباید تنها به نقد کردن بپردازیم. رویکردهای ما توجه به مناطق محروم است که در عملی کردن آن ارتباط تنگاتنگ با مردم را می توان نام برد. 


عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: اخذ حق آلایندگی شهر ده سال است در حال پیگیری است که تاکنون پرداخت نشده، اما این شورا همراه با شهرداری در حال بررسی مسئله به صورت جدی تری است. 


فلسفی با اشاره به تامین حقوق ۱۰ هزار نیرو شهرداری در این وضعیت نابسامان اقتصادی، اظهار کرد: صرف کارهای زیر بنایی مشکل ما را حل نخواهد کرد. از جهتی دیگر نیز آلوده نشدن به اصراف در اجرایی کردن خواسته ها در حال اعمال است.

روحیه جهادی مردم مشکلات سیل را حل کرد

وی با بیان اینکه سیل در اهواز این سیل آثار مخرب زیادی داشت اما چیزی که تا حدودی مسئله را حل کرد حضور جهادی مردم ونیروهای بومی منطقه بود، خاطر نشان کرد: نگاه به مناطق محروم از اثرات سیل بود. خسارت های وارده در حال جمع بندی است تا بدانیم با این شرایط سخت اقتصادی چگونه و از چه راه های مالی، وصول خسارات کنیم. 

شهرداری برای جلوگیری از فساد، تبین درآمدمالی کند

محمدجعفر فلسفی تذکرات خود، خطاب به شهردار حاضر در جلسه را چنین مطرح کرد: بحث اجرایی کردن طرح تفکیک از مبدا زباله را از شهرداری خواستاریم و لازم است بدانیم چرا اجرای طرح طولانی شد؟ باوجود اینکه در سال گذشته قرار بر اجرای آن بود.

وی در ادامه گفت: جلسه رسیدگی به موضوع تجدید تقاطع غیر هم سطح دیر برگزار شد و در نهایت شورا مجبور بر اخذ تصمیم دیگری کرد، این موضوع نیاز به توضیحاتی از جانب شهرداری دارد.

فلسفی در پایان تاکید کرد: تبین درآمدهای شهرداری جهت جلوگیری از فسادهای مالی و عدم انحراف اذهان عمومی، مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.