وزیر کشور درباره اقدامات انجام شده در مناطق سیل زده کشور توضیحاتی داد.

رحمانی فضلی: بازسازی و پرداخت خسارات سیل زدگان آغاز شده است

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه بیست و سومین همایش سراسری فرماندهان و روسای پلیس ناجا که امروز (یکشنبه هشتم اردیبهشت ماه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی وقوع سیل اخیر در برخی از استان‌های کشور همه مراکز تخریب شده شناسایی شدند و همچنین باید ۱۷۴ هزار واحد مسکونی تخریب شده بازسازی شوند.

وی با اشاره به آغاز بازسازی‌ها و پرداخت خسارات در مناطق سیل زده افزود: خسارات کشاورزان برآورد و در حال پرداخت است.

وزیر کشور بیان کرد: تلاش داریم بازسازی‌ منازل و ساختمان‌ها در کمتر از یک سال انجام شود و تلاش داریم تا کار بازسازی واحدهای مسکونی را به صورت ۱۰ و ۵ هزار واحدی به دستگاه‌های مختلف واگذار کنیم.

رحمانی فضلی در رابطه با تسهیلات دولت در سیل اخیر گفت: ۳۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات از سوی دولت در نظر گرفته شده است که باید ۹ هزار میلیارد تومان از این میزان به صورت بلاعوض پرداخت شود که تا امروز ۵ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی افزود: همچنین ۵ هزار میلیارد تومان به صورت تسهیلات از طریق تملک دارایی پرداخت می‌شود و به تناسب هزینه‌ها دولت پرداختی‌ها را افزایش می‌دهد.

وزیر کشور در خصوص ارسال پیامک‌های امنیت اخلاقی به رانندگان گفت: نیروی انتظامی باید به قانون عمل کند و در قانون بر رعایت مسائل اخلاقی تأکید شده است.

رحمانی فضلی گفت: نیروی انتظامی تا امروز در برابر مسائل اجتماعی و برای برخورد با برخی از مظاهر اجتماعی ضمن استفاده از گشت‌های ارشاد، از طریق ارسال پیامک و ارسال نامه و با مستندات به افراد اقدام می‌کرد، اما نیروی انتظامی در صورت تکرار چندین باره این تذکرات، باید وارد کار شود و این کار هم گرفتن تعهد است.

وی بیان کرد: مردم نباید به گونه‌ای رفتار کنند که دشمن سوء استفاده کند، لذا باید سعی داشته باشند تا قانون‌شکنی نکنند و پلیس هم نباید به گونه‌ای برخورد کند که بین مردم و پلیس فاصله ایجاد شود.

منبع:

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.