قزوین_ سیده منیره قوامی از افتتاح پروژه پل معلق در قزوین خبر داد.

پروژه پل ملعق قزوین در آینده‌ای نزدیک افتتاح می‌شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سیده منیره قوامی سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین در نشست مطبوعاتی که به مناسبت بزرگداشت روز شوراها با حضور سرهنگ داودی رییس شورای اسلامی قزوین، و اصحاب رسانه برگزار شد، شورای اسلامی را به عنوان یکی از ارکان تصمیم گیری جمهوری اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: بندهای مختلفی در قانون اساسی درباره شورا وجود دارد و بر همین اساس جایگاه ویژه ای دارند در جامعه شهری نقش آفرینی می کنند.

وی با اشاره به وظایف شورا افزود: از جمله وظایف شورا می توان به انتخاب شهرداری، تصویب بودجه شهرداری و نظارت بر عملکرد شهرداری از وظایف شورا اشاره کرد و رسانه ها می توانند این عملکردها را  اطلاع رسانی کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین یادآور شد: درباره تعداد مصوبات سال گذشته می توان گفت که تعداد ۷۷ جلسه در صحن شورا با ۲۱۸ مصوبه در سال گذشته برگزار شده و تعداد پروژه های عمرانی که با هماهنگی شورا و شهرداری اجرا شده است شامل ۶۵ پروژه است.

قوامی به افتتاح پروژه ها اشاره و عنوان کرد: افتتاح مجموعه چمن ورزشی خلیج فارس، بازپیرایی بیست و سه بوستان، افتتاح سه دره از هفت دره سافاری پارک، افتتاح هفت خانه فرهنگ در مناطق کم بهره که در اسفندماه افتتاح شد از جمله پروژهای افتتاح شده است.

وی اضافه کرد: پروژه هایی را برای سالجاری نیز درنظرگرفته ایم که از موارد آن می توان به افتتاح پروژه کمربند سبز قزوین از میدان مینودر تا میدان شورا، پروژه پل طبیعت، پروژه بام قزوین و پروژه پل معلق اشاره کرد که این پروژه بزودی افتتاح می شود و پیش بینی می شود که پروژه خانه تئاتر تا پایان سال به بهره برداری برسد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین یادآور شد: مصوباتی در سال جدید تصویب شده و یکی از سیاستهای شورای شهر رونق ساخت و ساز است که مصوبه اخذ یک درصد عوارض از پروژه های عمرانی، اعطای صد در صد تخفیفی در اعطای پروانه های ساختمانی در منطقه هادی آباد، ابطال مصوب پرداخت عوارض پروانه ساخت، ابطال مصوبه عوارض اراضی رها شده، اخذ پانزده درصد یارانه برای شهروندان در بحث زباله، ابطال جریمه در عوارض معوقه کسب و پیشه و معافیت مشاغلی که در حال فراموشی بودند از پرداخت عوارض، بخشودگی جرایم صد در صد عمران شهری، عوارض سالیانه خودرو با شرایط، از اقدامات کمیسیون شهری و مصوبات شورا در سال گذشته است.

گفتنی است در این نشست جمعی از رسانه های گروهی استان حضور داشتند و سوالاتی در این نشست در موضوعات مختلف استان مطرح شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.