صندوق بین‌المللی پول امروز اعلام کرد تحریم‌های آمریکا علیه ایران، افزایش ناآرامی در غرب آسیا و شمال آفریقا و بی‌ثباتی قیمت نفت، رشد اقتصادی این ناحیه را کاهش می‌دهد.

صندوق بین‌المللی پول: تحریم‌های ایران رشد اقتصادی غرب آسیا را کاهش می‌دهد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، صندوق بین‌المللی پول امروز اعلام کرد تحریم‌های آمریکا علیه ایران، افزایش ناآرامی در غرب آسیا و شمال آفریقا و بی‌ثباتی قیمت نفت، رشد اقتصادی این ناحیه را کاهش می‌دهد.

صندوق بین‌المللی پول در چشم‌انداز اقتصادی دوسالانه خود هشدار داد چشم‌انداز این منطقه «با سطوح بالای بی‌ثباتی تیره شده است.»

«چنین بی‌ثباتی ممکن است حس پرریسک بودن کل منطقه را در سرمایه‌گذاران افزایش دهد و این امر منجر به خروج سرمایه و فشار بر نرخ ارز شود.»

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد، اقتصاد ایران به عنوان دومین اقتصاد بزرگ این منطقه پس از افت ۳.۹ درصدی در سال ۲۰۱۸، در سال جاری میلادی نیز ۶ درصد کاهش یابد.

جهاد أزعور، مدیر بخش غرب آسیا و آسیای مرکزی صندوق بین‌المللی پول گفت این پیش‌بینی، پیش از سخت‌تر شدن تحریم‌های آمریکا علیه بخش نفتی ایران در هفته گذشته، انجام شده است و این بدان معناست که این وضعیت دشوار می‌تواند حتی بدتر شود.

أزعور به خبرگزاری فرانسه گفت تحریم‌ها تورم در ایران را به نزدیک ۵۰ درصد رسانده است.

وضعیت ایران بر آمار (اقتصادی) منطقه نیز تاثیر منفی داشته است.

در مجموع، انتظار می‌رود، رشد اقتصادی منطقه از ۱.۴ درصد در سال ۲۰۱۸ به ۱.۳ درصد در سال جاری افت کند.

رشد اقتصادی صادرکنندگان نفت در این منطقه در سال ۲۰۱۹ به ۰.۴ درصد کاهش می‌یابد درحالی‌که انتظار می‌رود رشد اقتصادی واردکنندگان نفت از ۴.۲ درصد در سال ۲۰۱۸ به ۳.۶ درصد در سال جاری برسد.

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد رشد اقتصادی در بیشتر منطقه، از افزایش درگیری، فساد، اصلاحات آرام، سطح بالای بدهی و نواسانات ادامه‌دار قیمت نفت، تاثیر منفی گرفته است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.