قزوین_ علیرضا وارثی گفت:در حوزه معلولان، برحسب نوع شدت معلولیت افرادی قادر به انجام فعالیت کسب و کار در بازار کار را ندارند که ۴۳ درصد واجد شرایط ایجاد کار نیستند و ۵۷ درصد معلولان واجد شغل هستند و مشکل آنها، عدم مهارت حرفه های خاص است.

۴۰ درصد مراکز خصوصی را افزایش داده‌ایم/  ۵۷ درصد معلولان واجد شغل هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به نامگذاری سال جدید اظهار داشت: اولویت های اصلی ما، توانمندسازی جامعه هدف و اشتغال است و مهارت های حرفه ای و فنی به عنوان شاه کلید اشتغال است.

وی افزود: ما در حوزه اجتماعی و زنان سرپرست خانوار و فرزندان بدسرپرست و بی سرپرست، ۷۵۸ نفر  و ۸ درصد جامعه اجتماعی ما واجد شرایط اشتغال را ندارند و ۷۲ درصد واجد شرایط شغل و قادر به کار هستند و از حمایت مستمر بهزیستی برخوردارند و از ۸۲ درصد دارای توانایی کار، بیش از ۸۰ درصد مهارت لازم برای ایجاد اشتغال را ندارند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: در حوزه معلولان، برحسب نوع شدت معلولیت افرادی قادر به انجام فعالیت کسب و کار در بازار کار را ندارند که ۴۳ درصد واجد شرایط ایجاد کار نیستند و ۵۷ درصد معلولان واجد شغل هستند و مشکل آنها، عدم مهارت حرفه های خاص است.

وارثی اضافه کرد: سازمان بهزیستی متولی اشتغال نیست اما تسهیل کننده و فرصت ساز است و در حوزه های مختلف، موضوع اشتغال به عهده دستگاه های متولی است و متولیان اشتغال باید برای ۱۰ درصد جامعه هدف بهزیستی، فرصت ویژه ای از فرصت شغلی را درنظربگیرند.

وی اضافه کرد: مشکل اصلی در اشتغال، عدم مهارت افراد واجد شرایط و مشکلات جدی در حوزه آموزش هدف است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در سال گذشته تعهد پیش بینی شده برای اشتغال، ۶۰۷ مورد بود که در حوزه مشارکت های مردمی و اشتغال، ۱۰۹ درصد عملکرد داشتیم و توفیقات در این حوزه داشتیم و ۶۶۳ مورد اشتغال ایجاد کردیم و توسط دستگاه های متولی، اشتغال های پایدار و راستی آزمایی بوده که بیش از ۹۰درصد توفیق داشتیم.

وارثی با اشاره به خدمات پرداخت تسهیلات در قالب قرض الحسنه به جامعه هدف در قالب خوداشتغالی و مشاغل خانگی خاطرنشان کرد: در حوزه معلولان و زنان سرپرست خانوار و بهبود یافتگان، ۵۸ میلیارد ریال در نظرگرفته و ۲۹۷ نفر را به بانک ها معرفی کرده و اشتغال ایجاد کردیم.

وی اضافه کرد: از اعتبارات سال ۹۶ برای ۶۲ نفر با اعتبار ۱۱و نیم میلیارد ریال اشتغال ایجاد شده است و بیشترین اشتغال در شهرستان قزوین و کمترین اشتغال را آوج ایجاد کرده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: سازمان بهزیستی آمادگی دارد در قالب خدمات جاری، به تناسب اعتبار این سازمان، ۲۳ درصد حق کارفرمایی هر مددجوی معرفی شده را پرداخت کند که تاکنون صد و سه نفر در بخش ایجادی معرفی و ۵۱۷ نفر به طور تثبیتی ایجاد اشتغال شده است.

وارثی آمار معلولان استان را ۲۸هزار  نفر عنوان و اضافه کرد: همچون سالیان گذشته شهرداری، تاکسیرانی و اتوبوسرانی بیشترین اشتغال را برای معلولان داشته است و با پرداخت بلاعوض، پرداخت سرمایه کار برای ۶۹ نفر انجام شده که ۳۱ نفر زن سرپرست خانوار بوده است.

وی تصریح کرد: از حمایت خیرین که سرمایه کار ارائه داده اند و از طریق بیمه هدفمندی یارانه ها، اشتغال برای ۲۱ نفر در سال گذشته ایجاد شده و ۱۵۲ نفر تثبیت شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه مراکز خصوصی را افزایش داده ایم، گفت: نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد مراکز خصوصی را افزایش داده ایم که محصول آن، ایجاد اشتغال پایدار برای یکهزار و ۷۵۰ در مراکز نگهداری و کمپ های بهزیستی بوده است.

وارثی یادآور شد: ۱۴ گروه همیار در استان فعال است که بانوان دارای نقاط مشترک شناسایی شده و به آنها تسهیلات ارائه می شود.

وی اضافه کرد: برنامه های جدی ما در سال جاری تعامل با فنی و حرفه ای، جهاد دانشگاهی، جهادکشاورزی و میراث فرهنگی است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: در خصوص موضوع سیل اخیر در مناطق روستایی استان قزوین نیز می توان گفت که مساکن مددجویان روستایی و مناطق آسیب دیده مورد رصد قرار گرفته و بیش از پانصد نفر آسیب دیده شناسایی شده اند که در سامانه ملی ثبت شده و بیش از ۲۷۰ میلیون تومان به حساب آنها واریز شده است.

وارثی یادآور شد: طرح محب در قالب ۵ تیم آماده به کار است و سامانه فراخوان کلی افرادواجداشتغال راه اندازی می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.