زنجان-علیرضا علیزاده گفت: شرکت توزیع برق ۷۰میلیارد تومان از مشترکین زنجانی طلب دارد.

 مشترکین کم مصرف در فصل  پیک مصرف تشویق می‌شوند

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین:علیرضا علیزاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در نشست خبری بعد ازظهر امروز (دوشنبه) با بیان اینکه بیش از ۵۲ درصد از انرژی شبکه توزیع برق استان را بخش صنعت مصرف می کند گفت: ۷۱ درصد انرژی صرف بخش مولد می شودکه در ایجاد زیرساخت و بستر مناسب برای توسعه اقتصادی و رونق اجتماعی استان موثر است.

 علیزاده میزان مصرف خانگی برق در استان را پایین تر از نرخ کشوری عنوان کرد و افزود: بخش کشاورزی نیز ۱۹ درصد از انرژی برق استان را مصرف میکند.

 وی با اشاره به اینکه نزیک به ۴۴۶ مشترک از خدمات شرکت توزیع برق بهره مندند گفت: ۱۲ درصد مشترکین  تجاری هستند که ۴۰ درصد انرژی مصرفی را به خود اختصاص داده اند.

علیزاده با اشاره به اینکه  ۶/۳درصد مشترکین،عمومی است یاد اور شد:  بیش از ۸۰درصد مشترکین توزیع برق خانگی است.

 وی با اذعان به  اینکه ۶۰ درصد  کنتورهای منصوبه دیجیتالی هستند گفت: بیش از ۳۵۰۰ کنتور دیجیتالی برای مشترکین نصب شده است که امکان قرائت ،وصل و قطع برق از راه دور میسر است.

 وی با اشاره به اینکه ۱۴  هزار و ۱۱۸ شبکه توزیع در استان وجود دارد ادامه داد: ۹ هزارو ۸۲۱ پست برق با ظرفیت ۱۵۰۰ مگاوات آمپر

 وی با تاکید بر اینکه ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۱۰ خانوار از نعمت برق برخوردار اند گفت:از ۹۱۴ روستا ۸۹۳ روستا برق دارند.

 علیزاده میزان تلفات انرژی  برق در سال گذشته را۸۵/۷ ذکر کرد وافزود :در افق ۱۴۰۴ میانگین خاموشی به ازای هر مشترک ۱۴۰ دقیقه در سال خواهد بود.

 وی از افزایش ۷درصدی تعرفه های برق مصرفی از ابتدای اردیبهشت سال جاری خبر داد و گفت: با شناسایی مشترکین کم مصرف به هر میزان که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش مصرف داشته باشند  درصورت حساب ارسالی لحاظ خواهد شد.

 مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان در ادامه با اذعان به اینکه  ۵۸۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیفوجود دارد ابرازداشت: از این میزان ۱۷۳۰ کیلومتر به کابل خودنگهدار مجهز شده است  که این اقدام در راستای جلوگیری از سرقت انرژی و تجهیزات برق در روستاها و اطراف برخی از شهرها  صورت گرفته است.

 علیزاده به ارتقاء کیفیت خدمات وشاخص های فنی مهندسی برق اشاره کرد و  گفت :متاسفانه این شرکت ۷۰ میلیارد تومان از شرکت ها،ارگان ها دولتی، خصوصی  وصنایع  طلب دار د  و۹۷ درصد مطالبات سال کذشته وصول شد.

 وی با اشاره به پیک مصرف در فصل تابستان گفت: این شرکت در راستای تشویق مشترکین عمومی و صنایع درصدد کاهش پیک بار مصرف در فصل  تابستان است  ودر این راستا طی سال گذشته برخی از واحدهای صنعتی حدود ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به دلیل همکاری با شرکت توزیع برق در فصل پیک مصرف پاداش گرفتند.

این مسئول  خاطرنشان ساخت:کشاورزان نیز در صورتیکه در۴ ساعت پیک مصرف  میزان مصرف خود را از مدار خارج کنند ۲۰ساعت بعد رایگان محاسبه خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.