محمدرضا داورزنی با بیان اینکه این وزارتخانه دخالتی در برکناری سرمربی استقلال نداشته است، گفت: باشگاه باید پاسخگوی قراردادی باشد که برای سال سوم این مربی بسته شده است.

وزارت ورزش دخالتی در برکناری شفر نداشت

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، محمدرضا داورزنی معاون وزیر ورزش و جوانان در مورد اتفاقات اخیر پیرامون باشگاه استقلال که با برکناری شفر از این تیم و بعد از آن ممانعت از حضور وی در محل تمرینات آغاز شد، گفت: در شبکه‌های مجازی این‌طور عنوان شده که از حضور شفر در تمرینات ممانعت شده است، این یک بحث جداست اما در کل باشگاه می‌تواند تصمیم بگیرد که با یک مربی ادامه همکاری داشته باشد یا نه. به هر حال هواداری که اتفاقات پیرامون تیمش را دنبال می‌کند، انتظار دارد که مسیر تیمش رو به رشد باشد و موفقیت‌ها تکرار شود. هواداران از باشگاه نتیجه می‌خواهند.

وی ادامه داد: مسئولان باشگاه بر اساس بررسی‌های فنی در مورد همکاری با یک مربی و ادامه آن یا پایان دادن به آن، به جمع‌بندی می‌رسند. این به سیاست‌های باشگاه مربوط است.

معاون وزیر ورزش و جوانان در مورد قرارداد شفر و اینکه هنوز یک سال از آن باقی است، تصریح کرد: طبق اخبار دریافتی از دوستانمان در باشگاه استقلال، ظاهراً آنها در تلاش هستند تا قرارداد سال آینده وینفرد شفر را به صورت تفاهمی، حل و فصل کنند. البته طبیعی است که باشگاه همه مسائل را در مورد یک موضوع در نظر گرفته، سپس تصمیم‌گیری کند.

داورزنی در واکنش به این موضوع که مبلغ قرارداد شفر پیش از این ۳۰۰ هزار دلار عنوان شده بود اما روزهای گذشته به ۱۲۰۰ دلار کاهش یافت، گفت: قرارداد شفر با باشگاه استقلال سه ساله بود؛ برای سال اول یک رقم تعیین شده بود و برای سال دوم یک رقم اضافه شد. برای سال دوم این مبلغ باید اضافه می‌شد. حالا در مورد سال سوم و قراردادی که بسته شده، باشگاه باید پاسخگو باشد. مسئولان باشگاه استقلال باید زیان حاصل از فسخ این قرارداد را به حداقل برسانند.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو تأکید کرد: وقتی در یک باشگاه حرفه‌ای، قراردادی حرفه‌ای منعقد می‌شود و بر اساس آن، مربیان مشغول به کار می‌شوند، نوع عملکردشان در سال‌های مختلف متفاوت است؛ یک سال خوب هستند و یک سال دیگر ممکن است این‌گونه نباشند. این موضوع فقط برای استقلال نیست و برای همه باشگاه‌ها وجود دارد. الان طبق اطلاعات دریافتی، سیاست کلی هیئت مدیره استقلال این است که تلاش کند شرایط باشگاه را با توجه به نتایج اخیر، بررسی کرده و درست‌ترین تصمیم را اتخاذ کند.

معاون وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: قرار است این تصمیم به گونه‌ای باشد که تا پایان فصل آسیب جدیدی به استقلال وارد نشود، سپس ادامه راه داشته باشند.

داورزنی همچنین در مورد اینکه آیا مسئولان استقلال در این زمینه با وزارت ورزش هماهنگی داشته‌اند یا نه؟ گفت: این‌گونه نیست که وزارت ورزش بخواهد دخالتی داشته باشد، نظرات ما اجمالی است و باشگاه خود در انتخاب مربی و اعضای کادر فنی اختیار دارد.

معاون وزیر ورزش در مورد خسارتی که اتفاقات دیدار تیم‌های پرسپولیس و سپاهان به ورزشگاه آزادی وارد کرد، گفت: طبق آمار ارائه شده از شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی آسیب وارد شده به ورزشگاه آزادی ۲۰۰ میلیون تومان خسارت مالی داشته است. تلاش این است شرکت توسعه از فدراسیون فوتبال مبلغ خسارت وارد شده را مطالبه کند. این مبلغ باید توسط باشگاه‌هایی که طبق بررسی‌ها و اعلام آرای کمیته انضباطی مقصر عنوان می‌شوند، پرداخت شود.

داورزنی در واکنش به این موضوع که «امکان ندارد این خسارت از باشگاه پرسپولیس دریافت نشود؟»، گفت: باشگاه‌های پرسپولیس، استقلال، ذوب آهن، تراکتورسازی، سپاهان و… باید به همان اندازه که برای تیم و جذب مربی و بازیکن هزینه می‌کنند برای تربیت لیدرهای خود و کنترل تماشاگرانشان نیز هزینه کنند.

معاون وزیر ورزش درباره انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال هم گفت: تاج در حال پیگیری این موضوع است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.