جواد دامن پاک در گفتگو با قدس آنلاین گفت: باغ وحش مشهد یکی از جاذبه های گردشگری و بخشی از هویت مشهد است که در فصول مختلف سال مورد استقبال زائران و گردشگران قرار می گیرد.

باغ وحش مشهد هنوز با استانداردهای مطلوب فاصله دارد

معاون منابع طبیعی اداره کل محیط زیست خراسان رضوی باغ وحش مشهد را قدیمی دانست و اضافه کرد: با وجود اینکه این باغ وحش از وضعیت نسبتا خوبی برخوردار است، اما با استانداردهای مطلوب فاصله دارد.

وی ادامه داد: تقاضای ۲۰ گانه ای برای انجام اقدامات مختلف درراستای رسیدن به استانداردهای لازم باغ وحش از مدیران آن صورت گرفته که بخشی از آن انجام شده و بخشی دیگری نیز در حال انجام است، همچنین این اقدامات براساس قوانین مدون سازمان های محیط زیست و دامپزشکی بوده است.

دامن پاک در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه نظارت های اداره کل محیط زیست خراسان رضوی از باغ وحش مشهد چگونه است؟، بیان کرد: نظارت ها به صورت مستمر انجام می شود، همچنین از سوی مالکان باغ وحش خوداظهاری هایی در حوزه نظارت انجام می شود، در حال حاضر شرایط باغ وحش مشهد نسبت به سال قبل بهتر شده است.

معاون منابع طبیعی اداره کل محیط زیست خراسان رضوی یادآور شد: در حال حاضر، باغ وحش مشهد دارای ۳۲ گونه در بخش پستانداران، ۴۴ گونه در بخش پرندگان و ۱۱ گونه در بخش خزندگان است، همچنین، از نظر تعداد در بخش پرندگان یک هزار و ۲۶۸ پرنده و در بخش پستانداران ۳۳۰ پستاندار در این باغ وحش یافت می شود.

وی با اشاره به نظارت های مستمر برای ورود و خروج حیوانات از باغ وحش مشهد توسط اداره کل محیط زیست خراسان رضوی، اضافه کرد: همه حیوانات در این باغ وحش دارای میکروچیپ هستند و اگر قرار به ورود یا خروج حیانی باشد باید مالکان باغ وحش آن را به اداره کل محیط زیست خراسان رضوی اطلاع دهند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.