حشمت الله فلاحت پیشه گفت: اروپایی‌ها می‌خواهند با برجام بمانند، یعنی آنها به حدی قدرتمند و مستقل نیستند که خودشان بتوانند برجام را حفظ کنند. اینستکس فقط برای حفظ حداقلی‌های مناسبات برجام و روابط ایران و اروپا مطرح شد و اروپایی‌ها بر این باورند که ایران و آمریکا وارد فاز مذاکرات تازه خواهند شد بنابراین منتظر آن زمان هستند.

"اینستکس" فقط برای حفظ حداقلی مناسبات برجام و روابط با ایران مطرح شد/اروپا دلخوش به مذاکره تهران و واشنگتن

حشمت الله فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار «قدس آنلاین»، در واکنش به ثبت شرکت ایرانی متناظر اینستکس اروپایی و چالش های موجود این سازوکار مالی، اظهار داشت: گرچه نظر مسوولان کشورمان بر این است که اروپایی ها می خواهند برجام را حفظ کنند اما واقعیت این است که آنها فقط می خواهند با برجام بمانند، یعنی اروپایی ها به  حدی قدرتمند و مستقل نیستند که بتوانند برجام را حفظ کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ساز و کار مالی اینستکس فقط برای حفظ حداقلی های مناسبات برجام و روابط ایران و اروپا مطرح شد، زیرا اروپایی ها بر این باورند که ایران و آمریکا وارد فاز مذاکرات تازه خواهند شد بنابراین دلخوش و منتظر رسیدن آن زمان هستند؛ بنابراین موضوع، حساب مستقلی برای ساز و کار اینستکس باز نمی شود گرچه وجود آن باعث شده ساز و کار خاصی بین ایران و برخی کشورها شکل بگیرد.

فلاحت پیشه افزود:  متاسفانه واقعیتی در این باره وجود دارد و آن هم این است که اروپایی ها بیش از اندازه ضعیف و وابسته هستند که بتوانند درباره اینستکس و روابط اقتصادی با ایران کار مستقلی انجام دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.