رییس اتحادیه صنف قماش فروشان مشهد گفت: قیمتهایی که الان در بازار وجود دارد سقف قیمتی است و دیگر قیمت ها از این بیشتر افزایش نخواهد داشت.

قیمت ها از این بیشتر افزایش نخواهد داشت/خرید پارچه برای مردم ارزان تمام نمی شود

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: سال ۱۳۹۸ از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی سال رونق تولید نامگذاری شده است. از زمانی که آسیب‌های بخش اقتصادی کشور نمایان شده و تحریم‌ها و جنگ اقتصادی دشمنان ملت ایران علیه نظام جمهوری اسلامی شدت پیدا کرده است، رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال‌ها توجه مردم و مسئولان را به تمرکز در بخش اقتصادی سوق داده‌اند. رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی امسال نیز تأکید کردند: «مسئله‌ فوری کشور و مسئله‌ جدّی کشور و اولویّت کشور فعلاً مسئله‌ «اقتصاد» است. آنچه من مطالعه کردم و از نظر کارشناس‌ها استفاده کردم، کلید این همه، عبارت است از «توسعه‌ تولید ملّی» در همین خصوص مجید شادمهر رییس اتحادیه صنف قماش فروشان مشهد در توضیح تحقق این شعار گفت: از آن جایی که صنعت نساجی و پارچه صنعت مادر و مولد است و از طرفی هم با صنعت دوخت و دوز و پوشاک هم مرتبط است و با چرخش این دو صنعت یکسری صنایع دیگر مثل سوزن دوزی، خرازی، طراحی لباس، خیاطی و... و. به طبع کارکردشان در ارتباط است من فکر می کنم اگر تحت هر شرایطی از صنعت پارچه حمایت بشود این قضیه باعث فعالیت هر چه بیشتر بخصوص قشر خیاط می شود که با توجه وضعیت حاد اقتصادی هم برای این قشر و هم برای مشتریان و استفاده کنندگان بسیار تاثیر گذار است.

وی افزود: ما حتی المکان سعی می کنیم که از حقوق همکارانمان دفاع کنیم و من امیدوارم که بتوانیم از حمایت مسئولان و دست اندکاران هم بهره مند شویم که البته این حمایت ها می تواند به دو صورت انجام شود اول  اینکه تصمیم داریم که به شکلی هزینه ها را برای صنفمان کم کنیم و مالیات ها را در حال تعادل نگه داریم تا هیچ کدام از همکارانمان این صنف را به عنوان صنف مولد ترک نکنند.

شادمهر ادامه داد: در جهت حمایت از این شعار، امسال ما به همکارانمان در سطح شهر پیشنهاد کرده ایم که تا جایی که ممکن است از پارچه های داخلی از قبیل چادری، فاستونی یا... ا. در فروشگاهایشان استفاده کنند هرچند اگر به لحاظ کیفی نسبت به اجناس خارجی ضعیف تر باشد. چون اگر صنف پارچه حمایت بشود و فعال باشد خیلی از صنوف به طبع آن فعال و پویا خواهد بود.

رییس اتحادیه صنف قماش فروشان مشهد افزود: با توجه به وضعیت فعلی بازار پارچه با توجه به تفاوت قیمتهایی که تا کنون وجود داشته است که از قضا افزایش قابل توجهی هم بوده است متاسفانه الان برای خریدار مانند قبل خیلی ارزان تمام نمیشود و این قضیه طبیعتا قیمت پوشاک را هم افزایش می دهد. این افزایش قیمت با توجه به قدرت خرید محدود مردم بازار این صنف را با رکود مواجه کرده است هر چند من پیش بینی می کنم قیمتهایی که الان در بازار وجود دارد سقف قیمتی است و دیگر قیمت ها از این بیشتر افزایش نخواهد داشت و خوشبختانه وضعیت موجودی اجناس در سطح شهر به کفایت است و هیچ کمبودی در این خصوص نداریم ولی به هر شکل به حمایت نیاز دارد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.