یزد- محمد حسین جعفری گفت: استقلال کانون وکلا ضرورت تاریخی است، ورود افراد بدون صلاحیت به این عرصه جامعه را به خطر می اندازد.

استقلال کانون وکلا ضرورت تاریخی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مراسم افتتاحیه سی و دومین همایش اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران صبح چهارشنبه در یزد برگزار شد.

دکتر عارف نماینده مجلس، رییس فراکسیون امید و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ابتدای سخنرانی خود در این همایش  ضمن تبریک و خوش آمد گویی به حضار گفت: در زمان استاد کشاورز قرار شده بود کارگروه مشترکی بین کانون وکلای دادگستری و فراکسیون امید تشکیل شود تا نمایندگان مجلس و وکلا بیشتر هماهنگ شوند من دوباره این پیشنهاد را می دهم یادی از فرزانه بزرگوار و حقوقدان بزرگ استاد کشاورز میکنم و از خدا برای او مغفرت میخواهم امیدوارم حقوقدان در زندگی راه این عزیز را طی کنند.

وی افزود: ما در دهه پنجم انقلاب هستیم اوایل انقلاب به سمت تمرکز رفتیم و نگاه قیم مآبانه داشتیم ولی به طور طبیعی به همین نتیجه رسیدیم که نمی‌توانیم این راه را ادامه دهیم با تصویب و ابلاغ سیاست‌های کلی این نگاه تغییرکرد.  

دکتر محمد حسین جعفری، رییس کانون وکلای دادگستری یزد در مراسم افتتاحیه سی و دومین همایش اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران ضمن خیر مقدم به مسئولان و مهمانان حاضر، یاد و خاطره استاد وکیل بهمن کشور رئیس پیشین اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران را گرامی داشت و اظهار امیدواری کرد: برگزاری این همایش در شهر جهانی یزد دستاوردها و نتایج خوبی را برای جامعه وکلالت و مردم در بر داشته باشد.

دکتر جعفری گفت: امیدواریم صدای وکالت را از طریق عزیزان منعکس نماییم، کانون وکلا بزرگترین و قدیمی ترین نهاد مدنی است ولازمه دادرسی عادلانه استقلال وکیل است. وکلا قشر مرجع هستند و همه اقشار از وکلا خدمات حقوقی میگیرند.

وی افزود: زنده نام بهمن کشاورز بارها گفت دفاع ما از متهم است نه از جرم.

رییس کانون وکلای دادگستری یزد اظهار داشت: خودگردان بودن کانون وکلا اثر مهمی است که از پول بودجه عمومی سهمی ندارد و کانون وکلا در معاضدت قضایی ظرفیت بی نظیری دارند اکنون در مراجع بین المللی هم از ظرفیت وکلا به خوبی استفاده می‌شود.

وی افزود: باید از ظرفیت کانونها در سال رونق اقتصادی استفاده کرد. کانون یزد از سال ۹۵ استقلال پیدا کرده و شروع به کار کرده است وکلا به ارزش‌های دینی و ملی پایبند هستند ما با حضور در بافت تاریخی، امنیت بافت تاریخی را بالابردیم و رونق اقتصادی را به بافت تاریخی برگردانیم.

رییس کانون وکلای یزد در ادامه گفت: کلینیک حقوق شهروندی و مرکز تخصصی حقوق کودک را ایجاد کردیم، ساختن مشکل است از سال ۹۵ تا کنون باید ساختار سازی و رویه سازی می کردیم.

وی با اشاره به اقدامات کمپینی که علیه کانون تشکیل شده افزود: می گویند کانون انحصار گرا است درحالی که ظرفیت کانونها را کمیسیونی که اکثریت آن از قوه قضائیه است تعیین می‌کند. چگونه ما انحصار گرا هستیم؟ می گویند ۶۰۰ هزار حقوق خوانده بیکار داریم و ما برای آنها ۶۰۰ هزار شغل بوجود می‌آوریم. آقای عارف توجه کنید سال قبل آزمون وکالت ۸۰ هزار شرکت کننده داشت یعنی حدود ۱۴ درصد از فارغ التحصیلان حقوق تمایل به وکالت دارند و همه آنها نمی‌خواهند وکیل شوند مرحوم کاتوزیان می فرمود ورود هرکسی به این شغل خطرات بسیار جبران ناپذیری دارد.

جعفری گفت: استقلال کانون امر مهمی است که دغدغه صنفی نیست اگر از استقلال می گوییم به خاطر مردم است. وکیل با دست لرزان نمی‌تواند از حق مردم دفاع کند اگر وکیل امنیت نداشته باشد حق دفاع به خطر می‌افتد.

وی افزود: اگر می‌خواهیم اعتماد مردم به قوه قضائیه را بالا بردیم باید کیفیت وکالت را بالا ببریم تبدیل فارغ التحصیل بیکار به وکیل بیکار خطرناک است.

رییس کانون وکلای دادگستری یزد  اظهار داشت: نگذاریم عدالت سیسیلی تشکیل شود اکنون که مافیای اقتصادی وکیل را ترور میکند ما عدالت را سیسیلی نکنیم. دانشجویان رشته حقوق باید کار کنید بگذارید نخبگان حرکت کنند در تحقق عدالت تلاش کنند حقوقدان آنموقع حقوقدان بود که او را تحرک بود.

وی افزود: بذر هویت اخلاقی یزد را علما و فضلا کاشتند از اعضای هیات عمومی می خواهم موافقت کنند دبیرخانه اخلاق حرفه‌ای وکالت در یزد ایجاد شود و جایزه‌ای تحت عنوان استاد کشاورز به آن اختصاص داده شود. نام بهمن کشاورز باید حفظ شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.