رئیس اداره ورزش وجوانان قوچان گفت: پانزدهمین دوره مسابقات کشتی باچوخه قهرمانی کشور ۱۳ اردیبهشت ماه در قوچان برگزار می‌شود.

مسابقات کشتی باچوخه قهرمانی کشور در قوچان برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، اسماعیل حاجی آبادی  اظهار داشت: پانزدهمین دوره مسابقات کشتی با چوخه قهرمانی کشور یادواره شهید بابا محمد رستمی و شهدای بخش باجگیران در پنج وزن ۶۶، ۷۴، ۸۴، ۹۶ و مثبت ۹۶ کیلوگرم با اعتبار ۱ میلیارد ریال در مجموعه ورزشی و گردشگری روستای رهورد قوچان برگزار می‌شود.

وی افزود: ۳۰۰ نفر از ورزشکاران استان‌های گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، شهریار تهران و شهرستان‌های مجاور و همچنین چهار تیم از قوچان در این دوره از مسابقات به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس اداره ورزش و جوانان قوچان تصریح کرد: دکتر سید عبدالحمید احمدی معاونت فرهنگی و ورزشی وزارت ورزش و جوانان، دکتر غلامرضا جعفری رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی، فرزاد فتاحی مدیر کل ورزش و جوانان استان و مسئولان شهرستان در افتتاحیه این مسابقات حضور خواهند داشت و به افراد اول تا سوم به ترتیب جوایز ۴۰ میلیون ریالی، ۳۰ و ۱۵ میلیون ریالی اهدا می‌شود.

حاجی آبادی با بیان اینکه مهد کشتی با چوخه کشوری قوچان است یادآور شد: برای ثبت ملی کشتی با چوخه نیاز به استانداردهایی است و باید در این راستا از ظرفیت مسئولان و مردم حداکثر استفاده بشود. نیاز است برای احیای کشتی با چوخه گودها احیا شود که در چند روستا این مهم انجام شده است.

وی افزود: علاوه بر برگزاری مسابقات کشوری در گودها می‌توان با توجه به شرایط جوی نیز مسابقات را در سالن‌های ورزشی نیز اجرا کنیم و مسابقات بیشتری برگزار و حتی از استعدادهای پایین نیز در این مهد کشتی استفاده شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان قوچان تصریح کرد: برگزاری کارگاه آموزشی در مدارس، دانشگاه‌ها و اداره‌ها برای معرفی این ورزش نیاز به حمایت مالی و کمک همه جانبه مسئولان در شهرستان را دارد تا بتوان این ورزش را در مهد آن قوچان احیا کرد.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.