سرانه فضای ورزشی دانش آموزان در کشور ۱۷ صدم متر مربع و در استان خراسان رضوی ۱۴ صدم مترمربع است.

سرانه فضای ورزشی دانش آموزان خراسان رضوی کمتر از میانگین کشوری

به گزارش قدس آنلاین، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی در مراسم افتتاح اولین زمین چمن مصنوعی آموزش و پرورش کاشمر گفت:

با توجه به اینکه سرانه ورزشی استان کمتر از میانگین کشوری است یکی از اولویت ‌های آموزش و پرورش ساخت فضاهای ورزشی است.

صفدر سلطانی افزود: تلاش می کنیم فضاهای ورزشی را درون مدارس ببریم تا به راحتی مورد استفاده دانش آموزان قرار گیرد که امسال یکی از مهمترین رویکردها تجهیز فضاهای ورزشی چند منظوره داخل مدارس است.

مدیر آموزش و پرورش کاشمر نیز در این مراسم گفت: برای زیرسازی، فنس کشی و چمن مصنوعی این زمین ۳ میلیارد ریال هزینه شده است.

علی طاهریان افزود: ساخت استخر دانش آموزی کاشمر نیز از ۱۰ سال قبل آغاز شده و باتوجه به اینکه تاسیسات آن با هزینه بیش از ۱۵ میلیارد ریال نصب شده است اگر تکمیل آن طولانی شود فرسوده خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد اعتبارات لازم برای این پروژه به موقع اختصاص یابد تا ۳۲ هزار دانش آموز و فرهنگیان شهرستان بتوانند از آن استفاده کنند.

وی اظهار داشت: برای افزایش سرانه ورزشی، مجتمع ۶ هکتاری را به حوزه تربیت بدنی آموزش و پرورش اختصاص داده ‌ایم که در این مجتمع استخر، زمین فوتبال ساحلی، چمن مصنوعی، زمین فوتبال، بسکتبال، تنیس، دوچرخه سواری، اسکیت و سایر فعالیت ‌های ورزشی انجام می شود.

طاهریان گفت: گرچه تلاش می‌ کنیم رشته تربیت بدنی را در این شهرستان راه ‌اندازی کنیم اما سالن ‌های ورزشی کاشمر بسیار قدیمی و فرسوده هستند.

در این مراسم ساخت سالن ورزشی چند منظوره مرحوم نامور توسط خیرین آغاز شد.

منبع: صداوسیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.