۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶
کد خبر: 654552

اندیشکده بروکینگز در یادداشتی تحت عنوان «ویدئوی منتشر شده البغدادی چه معانی دارد؟» به موضوع انتشار فیلم جدید از سوی سرکرده تروریست‌های داعش پرداخت.

خالدی/

اندیشکده بروکینگز در یادداشتی تحت عنوان «ویدئوی منتشر شده البغدادی چه معانی دارد؟» به موضوع انتشار فیلم جدید از سوی سرکرده تروریست‌های داعش پرداخته و نوشت: ابوبکر البغدادی برای نخستین بار در پنج سال اخیر، 29 آوریل (9 اردیبهشت) در فیلمی کوتاه ظاهر شد. با توجه به غیبت طولانی، حال این پرسش مطرح می‌شود که علت ظهور ناگهانی البغدادی در رسانه‌ها چیست؟

پاسخ در چند نکته نهفته است. نخست نحوه زمانبندی ظاهر شدن دوباره رهبر داعش است. البغدادی درست چند روز مانده به آغاز ماه رمضان که بر حسب تجربه در سال‌های گذشته شاهد افزایش حملات تروریستی داعش بوده‌ایم این ویدئو را منتشر کرد. از دیدگاه تاکتیکی، این پیام می‌تواند وسیله‌ای برای ستیزه جویان و بویژه گرگ‌های تنها باشد تا دست به عملیات‌های بیشتری بزنند. این در حالی است که ظهور البغدادی فی النفسه سبب تقویت روحیه ستیزه جویان خواهد شد.

از سوی دیگر پس از آنکه پیشتر اخباری در مورد بروز اختلافات گسترده میان سرکردگان داعش و عدم تبعیت برخی از فرماندهان از البغدادی در نبرد الباغور به گوش می‌رسد، حال حملات تروریستی در سریلانکا به رهبری داعش این فرصت را داده که دوباره ظاهر شده و این گونه وانمود کند که همچنان بر اوضاع مسلط بوده و رهبری تروریست‌ها در اقصی نقاط جهان را بر عهده دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.