سفیر ایران در سازمان ملل گفت: ایران از موضع خود کوتاه نمی‌آید و بحث موشکی بحث دفاع ملی ماست و اصلاً قابل مذاکره نیست و به هیچ وجه با قطعنامه ۲۲۳۱ مغایرتی ندارد.

تلاش آمریکا برای سوءاستفاده از قطعنامه ۲۲۳۱ به جایی نمی‌رسد

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، مجید تخت روانچی سفیر ایران در سازمان ملل طی گفتگویی با خبرگزاری صداوسیما با اشاره به تلاش‌های امریکا برای متهم کردن ایران به نقض قطعنامه ۲۲۳۱ گفت: یکی از مقامات وزارت خارجه امریکا در نیویورک با اعضای شورای امنیت و دبیرخانه سازمان ملل درباره فعالیت‌های موشک بالستیک ایران صحبت کرده و آنها تلاش دارند یک فضای منفی علیه فعالیت‌های موشکی ایران در سازمان ملل بسازند.

وی افزود: مواضع ما بسیار روشن است و موشک‌های ما به هیچ وجه در چارچوب قطعنامه ۲۲۳۱ نمی گنجد.

سفیر و نماینده دائم ایران با یادآوری قطعنامه ۲۲۳۱ که خود دولت امریکا و سایر اعضای برجام در تهیه آن نقش داشتند به درخواست برای نساختن موشک‌هایی که طراحی شده برای حمل سلاح هسته‌ای باشند اشاره کرد و افزود: روشن و واضح است و ما بارها اعلام کرده ایم که موشک‌های ایران برای این منظور طراحی نشده اند.

تخت روانچی گفت: آمریکایی‌ها به جای اینکه توضیح بدهند چرا اصلاً از برجام خارج شده‌اند و توضیح بدهند چرا قطعنامه ۲۲۳۱ را نقض می‌کنند آن هم در حالیکه برجام خود بخشی از قطعنامه ۲۲۳۱ است و بگویند چرا با خروج خود از برجام قطعنامه ۲۲۳۱ را نقض کرده‌اند آنطور که از بیانیه وزارت خارجه‌شان برای سفر مقام امریکایی به نیویورک منتشر شد، مشخص است هیچ اشاره‌ای به برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ نمی‌کند و این یعنی آنها به دنبال سوءاستفاده از موقعیتی هستند که انشاالله به جایی نخواهند رسید.

سفیر ایران در سازمان ملل تاکید کرد: موضع ما کاملاً روشن است و آن را به اعضای مختلف شورای امنیت منتقل کرده ایم و با آنها در تماس هستیم و خواهیم بود.

تخت روانچی یادآور شد: ایران از موضع خود کوتاه نمی‌آید و بحث موشکی بحث دفاع ملی ماست و اصلاً قابل مذاکره نیست و به هیچ وجه با قطعنامه ۲۲۳۱ مغایرتی ندارد. فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ۱۴ گزارش آژانس انرژی هسته‌ای را در تأیید خود همراه دارد و به هیچ وجه این بحث‌های آمریکا مسموع نیست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.