خراسان شمالی- مهدی جمالی نژاد گفت: دهیاران و شهرداران باید از تجارب موفق سایر شهرها استفاده کنند و نگاهی جهشی و افق دید وسیع به مسائل، داشته باشند و با جذب سرمایه گذار مشکلات راحت تر حل شود.

بازاندیشی و بازآفرینی لازمه تلاش در معرفی جاذبه‌های شهرهای خراسان شمالی است
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مهدی جمالی نژاد معاون هماهنگی امور عمرانی وزیر کشور در نشست با شهرداران و دهیاران خراسان شمالی در دانشگاه آزاد بجنورد، گفت: همه ما می دانیم که شهرداری ها، نهادهای مستقل عمومی و غیردولتی هستند که نباید به بودجه های دولتی وصل شوند بهمین خاطر معرفی ظرفیت ها و داشته ها الزامی است تا درآمد به ثروت تبدیل شود.
وی با بیان اینکه باید راه های درآمدی جدید کشف شود اظهار داشت: بااندیشی و بازآفرینی لازمه معرفی بیشتر جاذبه های شهرهای خراسان شمالی است که باید در این زمینه تلاش شود.
جمالی نژاد افزود: تمان شهرها ظرفیت توسعه را دارند اما نتوانسته ایم احصا کنیم که اگرهمچنان عدم تغییر نگاه و شیوه های سنتی حاکم باشد بدون شک شهرداران موفق نخواهند شد.
وی خطاب به دهیاران و شهرداران گفت: باید از تجارب موفق سایر شهرها استفاده کرده و نگاهی جهشی و افق دید وسیع به مسائل داشته باشید و با جذب سرمایه گذار مشکلات راحت تر حل شود.
معاون هماهنگی امورعمرانی وزیر کشور ادامه داد: تمام دغدغه ها و مطالبات دهیاران و شهرداران خراسان شمالی را پیگیری و رسیدگی خواهم کرد.
جمالی نژاد افزود: درست است که وضعیت کشور به دلیل تحریم ها و نوسانات قیمت سخت است و نیازمند نگاه ویژه ای هستیم و دهیاران و شهرداران این استان نباید آزمون و خطای شهرهای دیگر را تکرار کنند.
این مقام مسئول تصریح کرد: واژگانی مانند شهرهای دانش محور، هوشمند، دیجیتال، دوستدار الکسیستم در حوزه شهری مطرح می شود اما این واژگان یک سری نکات را به ما آموزش می دهد که اینکه اداره شهرها مثل گذشته امکان پذیر نیست.
شهرداری ها می توانند با تعریف پروژه های توسعه مشکلات را حل کنند
رضا رجب زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت:شهرداری ها نباید به طور مستقیم به موضوع تصدی ورود پیدا کنند اما می توانند با ایجاد پروژه های توسعه و مشارکت بخش خصوصی مشکلات این حوزه را حل کنند.
وی اظهار داشت: شهرداری ها با مشارکت بخش خصوصی می توانند درآمدهای خوبی را باید مردم استان کنند.  
وی افزود: پسماند، تامین هزینه های قیر توسط شهرداری ها، نبود تجهیزات آتش نشانی برای شهرداری ها، نبود نردبان آتش نشانی، تعیین تکلیف نیروهای انسانی شهرداری ها، تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی، توجه به محتواهای مناسب شهری از عمده مشکلات و دغدغه های حوزه شهری این استان است.
رضا رجب زاده خاطرنشان کرد: کار کردن با منابع محدود در شهرهای استان بسیار سخت است اما نکته مهم عدم توازن و عدالت منطقه ای در بخش زیر ساخت هاست.  
وی در ادامه گفت: کلان شهرها روز به روز توسعه پیدا می کنند اما شهرهای کوچک به دلیل توزیع ناعادلانه به همان شکل باقی می مانند و این در حالیست که در کنار تمام این مشکلات، فرصت های ارزشمندی همچون در مسیر تردد مسافران و زائران در اختیار این استان قرار دارد که باید بهترین استفاده را برد.  
رجب زاده افزود: امیداریم وزارت کشور مساعدت لازم برای حل مشکلات را داشته باشد.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.