قزوین_ امام جمعه موقت تهران با اشاره به ارزش و جایگاه سرمایه انسانی گفت: موقعیت ویژه ایران برگرفته از سرمایه انسانی آن است.

موقعیت ویژه ایران برگرفته از سرمایه انسانی آن است/ لزوم استفاده از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های کشور

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران روز شنبه در مراسم استانی بزرگداشت هفته معلم که با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در سالن ورزشی الغدیر استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: استان قزوین به عنوان استان فرهنگی، اقتصادی و سیاسی شناخته می شود و این استان از دیرباز به عنوان مهدعلمی و جامعه آراسته به دانش شناخته شده است و شخصیت های تراز اول اسلام از حوزه های مختلف از این استان برخواسته اند.

وی افزود: موقعیت امروز استان قزوین به عنوان استان به لحاظ دارا بودن ظرفیت علمی و سیاسی، جایگاه و ظرفیت بالایی است و به عنوان پنج استان کشور و مجموعه بزرگ اقتصادی شناخته می شود.

ابوترابی فرد بیان کرد: قزوین از نظر سیاسی جایگاه موثری را در معادلات سیاسی ایفا می کند و این ظرفیت ها نشان می دهد که آموزش و پرورش گام های بلندی را برداشته است و در تربیت سرمایه انسانی نقشی اثرگذار دارد.

امام جمعه موقت تهران گفت: امروز موقعیت ویژه ایران به دلیل وجود سرمایه انسانی است و اگر در معادلات علمی، در حوزه هسته ای، هوافضا و در عموم رشته های مطرح جهان و پزشکی جهان دارای صاحب نام هستیم به دلیل وجود سرمایه ارزشمند انسانی است و سرمایه انسانی یک کشور ما را به قدرت منطقه تبدیل کرده است.

وی مطرح کرد: موقعیت دفاعی ما به دلیل سرمایه ارزشمند انسانی کشور است و امروز در معادلات سیاسی دارای قدرت منطقه ای و فرامنطقه ای هستیم؛ سرمایه انسانی ایران هم در عرصه اقتصادی راه را برای رشد فراهم می کند و امروز در شرایط اقتصاد کشور باید از تمام ظرفیت ها استفاده کنیم و در اندازه جمهوری اسلامی تلاش کنیم و نقش آموزش و پرورش در این حوزه نقش تعیین کننده ای است.

ابوترابی فرد یادآور شد: سواد مالی مهم ترین ظرفیت توسعه اقتصادی کشور است و باید بدنه جامعه با این سواد رشد کند تا راه برای استفاده صحیح از اندوخته های اقتصادی و خلق ثروت هموار شود؛ ما برای رشد اقتصادی نیازمند سواد مالی هستیم چراکه بدنه جامعه با سوادمالی رشد می کند؛ سوادمالی راه را برای استفاده صحیح از اندوخته های اقتصادی فراهم می کند و ما در این حوزه با سایر کشورها فاصله داریم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه زیرساخت سلامت در کشور در جایگاه بسیار بالایی قرار دارد و این از عوامل کلیدی رشد سرمایه انسانی است که در کنار آن باید سرمایه علمی هم افزایش یابد،  عنوان کرد: دانش آموزان در کنار تحصیل، مهارت آموزی را یاد بگیرند و و معلمان در این بخش به دانش آموزان کمک کنند.

وی یادآور شد: بخش تعلیم و تربیت باید به حوزه های دیگر دانش آموزان از جمله رشد علمی، اخلاق، دین مداری و بصیرت و فهم سیاسیتوجه داشته باشد چراکه این حوزه ها از عوامل مهمی است که راه توسعه را هموار می کند.

ابوترابی با اشاره به ارزش و اهمیت سرمایه انسانی در جامعه تصریح کرد: سرمایه نیروی انسانی کشورها را به پیش می برد و امروز موقعیت ویژه ایران به دلیل سرمایه انسانی آن است و اگر امروز در حوزه های مهندسی، نانو، هسته ای، هوا فضا و سایر رشته ها دارای نام است به خاطر همین نیروی انسانی نخبه و دانشمند است.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: سرمایه انسانی اثرگذار در سایر بخش ها است و امنیت امروز ایران حاصل اقتدار دفاعی برگرفته از نیروی انسانی است و بودجه نظامی و دفاعی ما در بودجه سالانه کشور نقشی ندارد و در مرحله نخست، بهداشت و درمان و در مرحله بعد آموزش و پرورش در ردیف اول است.

وی به استفاده از ظرفیت نیروی انسانی تاکید و اضافه کرد: باید از ظرفیت ها و سرمایه های سیاسی، وحدت ملی، امنیت و قدرت دفاعی بازدارنده استفاده و برای دستیابی به قدرتی بزرگ تلاش کنیم و آموزش و پرورش در این زمینه نقش اثرگذاری را بر عهده دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.