رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کارگران استوانه‌های دفاع ملی اقتصادی در برابر دشمن فریبکار هستند و بار اصلی تولید و استقلال اقتصادی کشور بر دوش کارگران و کشاورزان فداکار کشور است

 کارگران استوانه‌ دفاع ملی اقتصادی در برابر دشمن هستند

 به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۸) گفت: هفته کارگر را به همه کارگران عزیز و زحمتکش که امروز استوانه‌ دفاع ملی اقتصادی در برابر دشمن فریبکار هستند، تبریک عرض می‌کنم. بار اصلی تولید و استقلال اقتصادی کشور بر دوش کارگران و کشاورزان فداکار کشور است و گسترش زمینه‌های تولید کشور مخصوصاً در کارگاه‌های خرد و متوسط از وظایف جدی امروز اقتصاد کشور است.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با تبریک هفته معلم اظهار داشت:‌ رهبری معظم انقلاب نکات مهمی در جلسه با کارگران و معلمان ایراد کردند. در زمینه اشتغال در کارگاه‌ها و رفع مشکلات تولید و همچنین صیانت از جایگاه و منزلت معلم و اجرای همه‌جانبه سند تحول آموزش و پرورش تأکید کردند؛ از کمیسیون آموزش و تحقیقات می‌خواهم بر روی موضوعاتی که رهبری بیان فرمودند و همگی جزو امور ضروری آموزش و پرورش کشور است، برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند مخصوصاً تاکیدات ایشان در زمینه مهارت‌آموزی و توسعه آن در مدارس و بررسی جامع در موضوع کنکور و حل این معضل و همچنین موضوع معوقات فرهنگیان مورد توجه کمیسیون قرار گیرد.

وی افزود: از کمیسیون صنایع و کشاورزی و اجتماعی نیز در زمینه حفظ اشتغال و کار و توسعه اشتغال خرد و متوسط با کمک دستگاه‌های اجرایی و اتاق‌ها بررسی‌های لازم را به عمل آورند.

لاریجانی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید مطهری، خاطرنشان کرد: شهید مطهری شخصیتی است که معلم انقلاب، همه‌جانبه‌نگر، عمیق،‌ آینده‌نگر، پرهیزکار و انقلابی بود که امام(ره) درباره ایشان کلماتی را ایراد فرمودند که کمتر سابقه داشته است. امام فرمودند؛ استاد مطهری در اسلام‌شناسی و فنون مختلف اسلام و قرآن کریم کم‌نظیر بود و یا فرمودند؛ در اسلام عزیز به شهادت این فرزند برومند و عالم جاودان ثلمه‌ای وارد شد که هیچ چیز جایگزین آن نیست و فرمودند؛ آثار قلم و زبان او بی‌استثنا، آموزنده و روان‌بخش است و مواعظ و نصایح او که از قلبی سرشار از ایمان و عقیدت نشات می‌گرفت، برای عارف و عامی سودمند و فرح‌زا است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ استاد مطهری اقتصاد سالم را برای یک جامعه اسلامی ضروری می‌دانست و مراد او از اقتصاد سالم اقتصاد مولد و ثروت‌زا بود و همچنین برای استقلال کشور، استقلال اقتصادی را لازم می‌پنداشت و در مورد استقلال مخصوصاً استقلال سیاسی بر این نظر بود و فرمود؛ همانطور که در باره فرد مسئله استقلال و عدم استقلال مطرح است، درباره جامعه و کشور نیز به طریق اولی چنین مسئله‌ای مطرح است.

وی افزود: در زمان ما در میان افراد مسئله بردگی، مسئله ارباب و رعیتی دیگر به شکل قدیم مطرح نیست،‌ اما در سطح کشورها روابط آقایی و بندگی به شدت رواج دارد. نگاهی به نقشه سیاسی جهان به خوبی نشان می‌دهد که پاره‌ای از کشورها آقا و فرمانده هستند، در مقابل کشورهایی هم قرار دارند که اسماً مستقلا، اما عملا تحت سیطره کشورهای دست اول قرار دارند.

لاریجانی اضافه کرد: این امر را در منطقه خودمان به خوبی تجربه‌ کرده‌ایم‌،‌ می‌دانیم که در خلیج فارس و نیز در اقیانوس هند مبارزاتی سیاسی شدیدی میان ابرقدرت‌ها برقرار است. آمریکا می‌خواهد خلیج فارس را برای خودش حفظ کند. آنچه آمریکایی در اینجا انجام می‌دادند از این قرار بود؛ از یک سو با پول ایران نفت را در مقیاس وسیعی که بیشتر به غارت شباهت داشت استخراج می‌کردند و از سوی دیگر قسمت اعظم پولی که بابت خرید نفت به ایران پرداخت می‌کردند، به اسم فروش اسلحه مدرن دوباره از ایران پس می‌گرفتند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ ظاهراً نظرات بی‌منطق مسئولان آمریکایی تمامی ندارد و به نظر می‌رسد به جای سیاست‌ورزی به عملیات روانی اشتغال دارند. با خلق ماجراهای زنجیره‌ای قصد ایجاد سردرگمی بین‌المللی را دارند. پس از اقدامات غیرقانونی در مورد سپاه پاسداران، امریه صفر کردن نفت ایران گامی دیگری است که تحقق پیدا نخواهد کرد و حرف‌های نسنجیده دیگر آنان در مورد همکاری هسته‌ای کشورها در چارچوب توافق هسته‌ای از جمله خرید آب سنگین یا مواد غنی‌شده یا فروش مواد اولیه نمونه‌هایی از آشفتگی فکری آنان را نشان می‌دهد.

وی افزود: به نظر می‌رسد آنان به مانند سوارکاران قایقی هستند که برای سرعت بخشیدن به قایق بار آن را افزایش می‌دهند، چون در هر اقدامی تصور می‌کردند حادثه‌ای در ایران خلق می‌کنند و با موفق نشدن، با عصبانیت ماجرای جدیدی را با تبلیغات راه می‌اندازند و به نظر می‌رسد چیز مهم دیگری در انبان نداشته باشند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: همان‌طور که رهبر انقلاب در دیدار معلمان به خوبی ایراد فرمودند در این زمان وحدت و انسجام داخلی مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده این نبرد اراده‌های دو کشور است و به تعبیر ایشان اختلاف سلایق را باید در این مرحله کنار گذاشت و بر روی هدف اصلی؛ یعنی مقاومت در مقابل استبداد بین‌المللی مدرن ایستادگی کرد که آنها عزت ملت را هدف‌گیری کرده‌اند و باید پایبند و وفاق در این راه داشت و از هر چه به ساختار وحدت جامعه لطمه می‌زند پرهیز کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.