فؤاد ایزدی کارشناس مسائل سیاسی گفت: بی‌تردید کاهش ده درصدی نفوذ ایران در منطقه بیست درصد امکان حمله نظامی آمریکا به ایران را افزایش می‌دهد. از این رو در بازه زمانی کوتاه امکان جنگ و حمله نظامی صفر است اما عدم وقوع جنگ در دراز مدت و بلندمدت بسته به هوشمندی مقامات جمهوری اسلامی ایران در چگونگی واکنش‌ها به آمریکا و افزایش حضور منطقه‌ای است که منجر به خنثی شدن توطئه‌های دشمن می‌شود.

 احتمال حمله آمریکا به ایران در کوتاه مدت، صفر است

کارشناس سیاست بین‌الملل و آمریکا در گفت وگو با قدس‌آنلاین درباره امکان وقوع جنگ نظامی بین آمریکا با ایران گفت: با مطرح شدن موضوع حمله نظامی بین دو یا چند کشور امکان حمله نظامی به اشکال مختلف مطرح می‌شود. آنچه به عنوان حمله نظامی آمریکا به ایران وایجاد درگیری بین دو کشور و کشیدن آن به منطقه عنوان می‌شود، برفرض مثال و در صورت تحقق حمله نظامی چیزی شبیه حمله نظامی گسترده‌ای که نمونه آن را در سالهای پیش در جنگ افغانستان وعراق مشاهده کردیم به شکلی که سربازهای آمریکایی کشوری را اشغال کنند؛ نیست و قطعاً سیاستمداران واشنگتن آنقدر ابله نیستند که طرفدار چنین جنگ و حمله نظامی با ایران باشند.

 وی دراین باره افزود: آن چیزی که درباره حمله نظامی ممکن است مطرح باشد حمله نظامی محدود در کوتاه مدت است که این موضوع نیز به دلایل متعددی به وقوع نمی‌پیوندند. هر چند ممکن است برخی از سیاستمداران تندروی آمریکایی در میان مدت ودراز مدت  به دنبال تحقق حمله نظامی به ایران باشند، اما امکان چنین مسأله‌ای بسته به واکنش ما دارد. اگر آمریکایی‌ها با موضع گیری‌های داخلی ایران به این نتیجه برسند که ایران در مقابل حمله نظامی آمریکا پاسخ متقابل نظامی در خوری نمی‌دهد، امکان وقوع جنگ دور از ذهن نیست.

کارشناس سیاست بین‌الملل خاطر نشان کرد: امروز عده‌ای از دشمنان سر سخت انقلاب اسلامی و مردم ایران  در واشنگتن بر این موضوع تأکید دارند که ایران قادر به پاسخ متقابل نظامی سخت نیست یا ایرانیان نمی توانند در برابر حملات نظامی آمریکا عکس العمل شدید و خشنی از خود نشان دهند، اگر این دسته از سیاستمداران تندروی آمریکا به این نتیجه برسند، حمله نظامی قطعی خواهد بود، از این رو عدم ایجاد جنگ وحمله بین دو کشور بسته به میزان هوشمندی موضع‌گیری جدی وسخت ما در برابر آمریکا دارد.

در صورت جنگ، آمریکا باید با هم پیمانان خود خداحافظی کند

فؤاد ایزدی درباره دلایل عدم حمله نظامی آمریکا به ایران گفت: از جمله موضوعاتی که منجر به عدم حمله نظامی آمریکا به ایران شده نفوذ منطقه‌ای ایران است، حضور سربازان هم پیمانان ایران در جای جای منطقه ودر تیررس بودن سربازارن آمریکایی، مسائلی است که امکان حمله نظامی را از آمریکا سلب کرده است، کاهش نفوذ منطقه‌ای ایران می‌تواند منجر به افزایش احتمال حمله نظامی آمریکا شود، بی تردید کاهش ده درصدی نفوذ ایران در منطقه بیست درصد امکان حمله نظامی آمریکا به ایران را افزایش می‌دهد، از این رو در بازه زمانی کوتاه، امکان جنگ و حمله نظامی صفر است اما عدم وقوع جنگ در دراز مدت و بلند مدت بسته به هوشمندی مقامات جمهوری اسلامی ایران در چگونگی واکنش‌ها به آمریکا و افزایش حضور منطقه ای است که منجر به خنثی شدن توطئه های دشمن می‌شود.

این کارشناس سیاست بین الملل در پایان گفت: حضور سی هزار نیروی آمریکایی در منطقه که در تیررس نیروهای نظامی جمهوری اسلامی و هم  پیمانان ما هستند، در تیررس بودن پایگاه اصلی آمریکا در منطقه با عنوان رژیم جعلی صهیونیستی، رژیم سعودی و امارات عواملی است که مانع حمله نظامی آمریکا به ایران می‌شود، سیاستمداران و مسؤولان آمریکایی می‌دانند با کوچکترین حرکت نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران باید با هم پیمانان خود در منطقه خداحافظی و آنها را از دست رفته بدانند، لذا خسارت‌های آمریکا درحمله نظامی به ایران بسیار جدی است و مسأله حمله نظامی با مسائل عنوان شده دور ازذهن و ناممکن خواهد بود.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.