نایب رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: بودجه ۶ درصدی اختصاص یافته، تناسبی با وسعت و جمعیت خراسان رضوی ندارد.

بودجه ۶ درصدی تناسبی با وسعت و جمعیت خراسان رضوی ندارد

به گزارش قدس آنلاین محمود نگهبان سلامی اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در استان خراسان رضوی وجود دارد بودجه کمی است که به استان اختصاص داده می‌شود.
وی ادامه داد: در ارتباط با وضعیت بودجه‌ای استان باید گفت که خراسان رضوی به لحاظ شاخص ۸ درصد جمعیت کشوررا داشته و سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر از زیرساخت‌های این استان استفاده می‌کنند اما ۶ درصد بودجه در اختیار استان قرار می‌گیرد.
نایب رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با بیان اینکه زیرساخت‌های متناسب با جمعیت و تعداد زائران را در استان نداریم، تأکید کرد: در مورد تأمین آب هم در حوزه شرب و هم در بخش صنعت مشکلاتی وجود دارد و باید اعتباراتی برای مهار روان آب‌ها در اختیار استان قرار گیرد تا بتوان این بحران‌ها را مدیریت کرد و به طور کلی باید گفت که استان خراسان رضوی در حوزه آبخوان‌داری و آبخیزداری مشکلات زیادی دارد.
نگهبان سلامی ادامه داد: کمبود زیرساخت‌ها به جز آب در حوزه راه و ریل هم وجود دارد به عنوان مثال ۱۰ هزار میلیارد تومان در منطقه خواف و سنگان تا کنون سرمایه‌گذاری شده و به همین میزان سرمایه‌گذاری نیز در دست اجرا است و متأسفانه زیرساخت‌های حمل و نقلی مناسبی در آن وجود ندارد.
وی بیان کرد: ما در خواف و سنگان پیش‌بینی وجود ۳۰ میلیون تن فرآورده‌های آهنی را داریم اما تاکنون به علت برخی از کمبودها، تنها از ۲.۵ میلیون تن آن بهره‌برداری شده است.
نایب رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با اشاره به وجود ۲ منطقه ویژه دوغارون و سرخس در استان خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: این مناطق هر دو قابلیت تبدیل شدن به مناطق آزاد را دارند و درخواست آن هم داده شده و نیاز است با آن موافقت شود.

منبع:تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.