دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: امسال ۸۶۰۰ آمر به معروف و ناهی از منکر آموزش دیده در خراسان رضوی طرح ضیافت الهی را برگزار خواهند کرد.

آماده باش آمران به معروف در ۱۳ شهر خراسان رضوی/سیگارو آدامس مصداق روزه خواری است

سید عبدالله ارجاعی در گفت و گو با قدس آنلاین افزود: این افراد در مساجد و بقاع متبرکه، اماکن تفریحی و توریستی، ییلاقات، مجتمع های تجاری اطراف حرم مطهر تردد خواهند داشت و انشالله با زبان نرم و ادبیاتی مناسب به ترویج فرهنگ روزه داری و ممانعت از روزه خواری خواهند پرداخت.

وی اظهار کرد: مسافران و بیماران  و کسانی که به هر دلیل نمی توانند روزه بگیرند نباید در ملاء عام تظاهر به روزه خواری کنند. حتی اگر فردی شرعا روزه گرفتن بر او حرام است و به هر دلیلی روزه نمی گیرد، باید حرمت ماه رمضان و زبانهای روزه و دهانهای بسته شده از غذا را نگه دارد.

وی عنوان کرد: سیگار کشیدن، نوشیدن آب، جویدن آدامس از مصادیق روزه خواری است و امیدواریم که شهروندان این موارد را رعایت کنند.

وی بیان داشت: توصیه من به روزه داران عزیز این است که اگر فردی را در خیابان مشاهده کردند که در حال روزه خواری است، خودشان با لحنی مناسب و رفتاری شایسته تذکرات لازم را به او بدهند. به هیچ عنوان مجادله و بحث نکنند. در تذکر به روزه خوار، فقط به این مضمون بسنده کنند  که در ماه مبارک رمضان روزه خواری نکنید. در هر صورتی  چه آن فرد تاثیر پذیرفت و چه امتناع کرد این بحث را ادامه ندهند تا تنش و جدل بوجود نیاید.

وی خاطر نشان کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکری که زیر نظر این ستاد هستند در طول ماه مبارک رمضان در ۱۳ شهرستان استان از جمله مشهد مقدس حضور پیدا خواهند کرد.

وی ادامه داد: این افراد وظیفه دارند که سه موضوع را تذکر دهند. موضوع اول، فرهنگ سازی در زمینه توجه بیشتر به مستمندان و فقرا و مستضعفین است. این افراد در سالن های پذیرایی و رستورانها حاضر شده و به میزبانانی که مجالس تجملاتی برپا کرده اند تذکر خواهند داد و آنها را به توجه بیشتر به مستمندان توصیه خواهند کرد.

ارجاعی گفت: با توجه به اینکه امسال وضعیت اقتصادی افراد زیادی خوب نیست و آنها می خواهند روزه بگیرند توصیه می کنم که افرادی که دستشان بازتر است به فکر ضعفا باشند و در افطار و سحر آنها را فراموش نکنند. پهن کردن سفره های ساده افطاری و سحری در مساجد و توزیع بسته های غذایی در محلات فقیرنشین شهر اقدام بسیار شایسته ای است. امیدوارم امسال رسیدگی به فقرا و ضعفا با استقبال بیشتری روبرو شود.

وی تصریح کرد: دومین موضوعی که آمران به معروف و ناهیان از منکر انجام خواهند داد، تذکر به افراد روزه خواری است که خدای ناکرده در ملاء عام اقدام به روزه خواری می کنند. سومین موضوع هم ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در شهرهای زیارتی بویژه مشهد مقدس خواهد بود.

امیدوارم که همه باهم حرمت این ماه مبارک در بخصوص در شهری که متبرک به وجود مقدس امام علی بن موسی الرضا (ع) را داشته باشیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.