همدان- اسفندیار خزایی گفت: منابع طبیعی استان همدان با هدف افزایش پوشش گیاهی و حفظ منابع طبیعی استان همدان ۱۷ طرح آبخیزداری در دست اجرا دارد.

منابع طبیعی همدان ۱۷ طرح آبخیزداری اجرا می‌کند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، اسفندیار خزایی مدیرکل منابع طبیعی استان همدان اظهار کرد: این طرح‌ها افزون بر طرح‌های آبخیزداری است که سال قبل در منابع طبیعی استان همدان اجرا شده است. طرح های آبخیزداری و آبخوانداری سال قبل از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرا شده است.

 وی با اشاره به  اجرای ۱۷ طرح آبخیزداری در استان همدان، افزود: شعار امسال اقتصاد مقاومتی و رونق تولید  است که منابع طبیعی استان همدان برای تحقق این هدف به مانند سال‌های قبل از مشارکت مردم و تشکل‌های مردم نهاد در حوزه منابع طبیعی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری استفاده خواهد کرد.

 وی گفت: امسال اجرای طرح جامع تدوین شده بوم سازگان جنگل‌های زاگرس با هدف حفاظت، احیا و توسعه جنگل‌های استان از اولویت‌های اصلی منابع طبیعی استان است.

وی اظهار کرد: طرح‌های منابع طبیعی با هدف حفظ و احیای عرصه‌های طبیعی، تقویت پوشش گیاهی، توسعه جنگل، احیا و اصلاح مراتع اجرا و طرح‌های آبخیزداری نیز از محل صندوق توسعه ملی اجرا می‌شود که راه مؤثری برای مهار آب و حفاظت از جنگل‌ها و مراتع است.

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.