امشب استقلالی ها آخرین تیر در کمان برای شکار رقبا و زنده ماندن در گروه مرگ را شلیک می کنند بلکه قلب الدحیل را نشانه رفته و انتقام شکست دور رفت را بگیرند.

ترکیب احتمالی استقلال مقابل الدحیل قطر

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، شرایط رقم خورده در گروه مرگ اصلا آن چیزی نبود که استقلالی ها انتظارش را داشتند. شکست در ابوظبی مقابل الهلال باعث شد تا آبی های پایتخت برای زندگی دوباره به دو برد در مصاف با الدحیل و العین نیاز داشته باشند و از یک سو نیز دل به از دست رفتن امتیازات در سایر بازی های این گروه ببندند.


فرهاد مجیدی در دومین تجربه سرمربیگری خود روی نیمکت استقلال امشب در آزادی امتحان بزرگی پیش رو خواهد داشت، آزمونی که سرنوشت آینده مربیگری او را نیز تغییر می دهد. ستاره دست و دلباز سال های نه چندان دور استقلالی ها امشب با تغییرات اجباری در ساختار تدافعی و میانی تیمش را با استراتژی متفاوتی روانه میدان می کند بلکه با گرفتن انتقام از رقیب قطری، اوضاع در جدول سرو سامان بگیرد.


مثل تمام بازی های اخیر استقلال امشب سیدحسین حسینی مرد اول دروازه آبی ها خواهد بود تا نیمکت نشینی های رحمتی ادامه داشته باشد. سیدحسین که هنوز طعم کلین شیت در آسیا را نچشیده قطعا کار بسیار دشواری مقابل ستاره های ویرانگر خط حمله الدحیل خواهد داشت.


در سمت راست وریا غفوری انتخاب اول و آخر فرهاد است. مدافعی ملی پوش که غیبت های او به دلیل مصدومیت در چند بازی دلیل اصلی ناکامی ها بود. آمادگی وریا و فرارهای او از سمت راست می تواند نقطه امیدواری برای رسیدن به بردی شیرین باشد. در سمت چپ با محرومیت میلاد زکی پور، آرمین سهرابیان همچون بازی با استقلال خوزستان به میدان خواهد رفت بلکه بتواند انتظارات را در این پست کلیدی برآورده کند.


اما زوج مرکز دفاع استقلال را دو بازیکن ملی پوش تشکیل می دهند. پژمان منتظری کاپیتان باتجربه استقلالی ها با سابقه بازی در لیگ ستارگان قطر و شناخت کامل از الدحیل مرد کلیدی استقلال است ضمن این که در غیاب محمد دانشگر دوباره فضا برای بازگشت روزبه چشمی مهیا شد تا امشب او بتواند اشتباه بازی با پدیده در مشهد را جبران کند.


علی کریمی امشب در کنار خود فرشید باقری را خواهد دید تا همان زوجی که شفر در مقطعی به آنها در پست هافبک دفاعی دل بسته بود، مجیدی را برای از کار انداختن هافبک های الدحیل امیدوار نگه دارند. مسلما اگر این دو نفر در اوج باشند کار برای استقلالی ها راحت تر از همیشه پیش خواهد رفت.


مثلث خط جلوی استقلال کاملا قابل پیش بینی است. شجاعیان در کنار پاتوسی و ایسما کونسالوس به میدان خواهند رفت تا با هنر و توانایی های خود امشب طرفداران حاضر در آزادی را به وجد بیاورند. با شناختی که از این مثلث وجود دارد مسلما بیشتر برنامه های تاکتیکی مجیدی روی هنرنمایی آنها سوار شده است.


با کنار گذاشتن گادوین منشا از فهرست بار دیگر همه نگاه ها به مرتضی تبریزی در خط حمله دوخته می شود، بازیکنی گران قیمت که فراز و نشیب های زیادی در اولین فصل حضور در استقلال داشت و جلوی استقلال خوزستان هم سرانجام طلسم گل نزدن های خود را شکست تا امشب با روحیه بهتری در آسیا به میدان برود.


با این تفاسیر ترکیب احتمالی استقلال در دوئل سرنوشت با تیم متمول و پرستاره قطری به این شکل خواهد بود؛« سیدحسین حسینی؛ وریا غفوری، پژمان منتظری، روزبه چشمی، آرمین سهرابیان؛ علی کریمی، فرشید باقری؛ داریوش شجاعیان، آیاندا پاتوسی، ایسما کونسالوس؛ مرتضی تبریزی».

منبع: ورزش۳

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.