یزد - آیت الله محمدرضا ناصری یزدی با بیان اینکه فضای شهری یزد برای میزبانی از ماه رمضان آماده نیست گفت: اعضای شورای شهر یزد دست از اختلافات خود بردارند.

فضای شهری یزد برای میزبانی از ماه رمضان آماده نیست

به گزارش قدس انلاین به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه ، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در گفت و گویی که به مناسبت ماه مبارک رمضان انجام شد با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان ماه خداست و همه در این ماه میهمان خداوند هستیم اظهار داشت: این ماه مبارک شرایط خاصی داریم و همه باید به این شرایط حساسیت ویژه ای داشته باشیم.

وی افزود: مسئولان، مدیران و تمام افرادی که مسئولیت دیگر افراد را بر عهده دارند و همچنین پدران و مادران باید شرایط را برای افرادی که مسئولیت آنها برگردنشان است فراهم کنند تا بتوانند به خوبی روزه های خود را بگیرند.

ناصری با تاکید بر اینکه پدران و مادران باید فرزندان را نسبت به روزه داری تشویق کنند گفت: همچنین والدین باید شرایط را به گونه ای فراهم کنند که کمتر به فرزندانشان سختی شود.

وی تصریح کرد: هیچ کسی نباید در محل های عمومی روزه خواری علنی داشته باشد و افرادی هم که غذرشرعی دارند هم نباید روزه خواری علنی کنند و به علاوه مهمانسراها، هتل ها و رستوران ها هم باید حرمت این ایام را نگاه دارند و به گونه ای رفتار نکنند که برای روزه داران شرایط سخت شود.

تظاهر به روزه خواری در شهر یزد نداشته باشیم

امام جمعه یزد با بیان اینکه نیروهای انتظامی هم باید مراقبت لازم را در این زمینه داشته باشند گفت: به افرادی که در حال روزه خواری علنی هستند باید در مرحله اول تذکر داده شود و در صورتی که توجه نکردند طبق قانون عمل کنند که تظاهر به روزه خواری در جامعه نداشته باشیم.

وی افزود: نکته دیگر در ارتباط با شهر است که باید چهره ماه رمضان را به خود بگیرد که از جمله موارد مرتبط با این موضوع، توجه به بحث تابلوهای شهری و نصب بنرهای مرتبط با ماه مبارک رمضان است.

نماینده ولی فقیه دراستان خاطرنشان کرد: تبلیغات مرتبط با جلسات قرآن و همچنین بیان اصول و ارزشهای دینی و روزه داری از جمله مواردی است که حتما باید از آیات و روایات در تابلوها وجود داشته باشد.

فضای شهری یزد برای میزبانی از ماه رمضان آماده نیست

ناصری گفت: یک سری جلساتی هست که در طول ایام ماه رمضان ممکن است برای مردم مانع روزه داری شود که حتما باید این چنین جلسات هم جمع آوری شود تا هیچ کسی به گناه نیفتد ودر مجموع، فضای شهری یزد باید به گونه ای باشد که حتی گردشگرانی که در این ایام به شهر مراجعه می کنند هم بفهمند که ماه مبارک رمضان است و مردم یزد روزه دار هستند و خدای ناکرده حرمت این ماه مبارک را در یزد نشکنند.

وی با اشاره به اینکه نسبت به افطاری دادن و ثواب آن روایت های بسیار زیادی وجود دارد تصریح کرد: مردم در این ایام افطاری دادن را قطع نکنند اما به صورت جدی از اسراف ها پرهیز کنند و مردم باید سعی کنند افطاری ها را به صورت ساده تر تهیه کنند وغذاهای مراسم افطاری را هم سعی کنند خودشان در منزل تهیه کنند تا هزینه آن تا حد امکان پایین تر شود به این صورت هم مردم به فشار زیادی در ارتباط با افطاری دادن دچار نمی شوند و هم اینکه این سنت بسیار خوب حفظ می شود.

امام جمعه یزد بر ضرورت آمادگی مساجد برای ماه مبارک رمضان تاکید کرد و افزود: مردم هم باید سعی کنند در ماه مبارک رمضان حضور بیشتری در مساجد داشته باشند و نمازهای یومیه خود را در مساجد و به جماعت بخوانند.

وی به ضرورت توجه به قرائت قرآن در طول سال تاکید کرد و گفت: توجه به قرائت قرآن و توجه و تدبر در معنی آیات در طول سال از اهمیت بالایی برخوردار است ولی در ماه مبارک رمضان این موضوع اهمیت دو چندانی دارد و باید والدین فرزندان خود را نسبت به این موضوع مهم بیش از پیش حساس کنند.

ناصری خواستار حضور هرچه بیشتر مردم به ویژه جوانان و نوجوانان درمحافل و جلسات قرآنی به ویژه در ماه مبارک رمضان شد و گفت: این محافل از اهمیت بسیار زیادی قائل هستند و باید سعی کنیم به این وسیله زمینه انس هرچه بیشتر فرزندانمان با قرآن را فراهم کنیم.

ناصری یزدی به مسائل مرتبط با مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: از اعضای شورای شهر یزد می خواهم که در این ایام و به حرمت ماه مبارک رمضان دست از اختلافات خود بردارند و بیش از پیش به مسائل شهری توجه کنند چرا که الان مردم در سطح شهر با مشکلاتی مواجه هستند که باید این مشکلات برطرف شود.

امام جمعه یزد ادامه داد: به ویژه در بحث شهردار بارها تاکید کردیم که سراغ افرادی بروید که مشکلی برای تایید شدن نداشته باشند چرا که با این کارهایی که تا به الان انجام شده هم حیثیت افراد را زیر سوال برده اید و هم سوابق و شخصیت آنها زیر سوال رفته است.

وی افزود: الان شایعات بسیاری در این زمینه مطرح شده و شهرهم در حال پیدا کردن اضطراب سیاسی و اجتماعی است و مردم نگرانی های بسیاری در ارتباط با مسائل شهری به دست آورده اند.

الان زمان آن است که از اختلافات دست بردارید

نماینده ولی فقیه گفت: تا به الان من مراعات کردم و تنها به تذکر دادن به اعضای شورای شهر و مسئولان مرتبط اکتفا کردم ولی الان دیگر زمان آن است که اعضای شورا هم توجه بیشتری به اهمیت موضوع داشته باشند و به دلیل مسائلی که به وجود آمده برخی شک کرده اند که آیا واقعا اعضای شورا در حال خدمت به مردم هستند یا دنبال مسائل سیاسی هستند و نمی خواهند از افرادی که مشکل قانونی ندارند استفاده کنند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: به هر صورت ماه رمضان باید برای مردم آرامش داشته باشد و اعضای شورای شهر هم دست از اختلافات خود بردارند و نسبت به رفع این مشکلات با توجه به نیازهای شهر و مردم حرکت کنند.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.