وزیر ورزش و جوانان یمن گفت که عربستان سعودی با سیاست‌های «وحشیگرانه‌» خود موجب بدنامی اسلام شده است.

وزیر یمنی: عربستان سعودی موجب بدنامی اسلام شده است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «حسن زید» وزیر ورزش و جوانان دولت نجات ملی یمن (در صنعاء)، گفت،  عربستان سعودی از زمان تأسیس، سیاست ترور را علیه انسان‌ها و مسلمانان و به خصوص شیعیان منطقه الشرقیه و کشورهای مجاور به کار برده است.

او به پایگاه خبری مرآة الجزیره گفت که نظام سعودی از طریق سیاست‌های وحشیگرانه خود در حال بدنام کردن اسلام و مبارزه با مسلمانان است و حاکمان سعودی تا کنون صدها نفر را به صورت مستقیم از طریق اعدام به قتل رسانده و صدها هزار تن دیگر را از طریق اشاعه تفکر تکفیری و وهابی به کام مرگ برده‌اند.

دبیرکل حزب «الحق» یمن افزود: «گویی نظام سعودی به وجود آمده است تا چهره قبیح صهیونیست‌ها را تطهیر و در مقابل اسلام را بدنام کند تا سرعت انتشار آن در جهان را بگیرد».

«حسن زید» گفت که سعودی‌ها پنج سال است بی وقفه یمن را مورد تجاوز هوایی و زمینی قرار داده و مرتکب جنایت جنگی می‌شوند؛ آن‌ها کودکان و زنان را هدف قرار می‌دهند و مساجد، مدارس، بیمارستان‌ها و جاده‌ها را بمباران می‌کنند که در نتیجه آن انواع بیماری‌ها از جمله وبا شایع شده است.

او همچین استفاده از بمب‌های خوشه‌ای را مصداق سیاست «وحشیگرانه» حکومت سعودی دانست.

طبق آخرین آمار ارائه شده از سوی وزارت بهداشت یمن که در تاریخ ۲۹ اسفند سال گذشته اعلام شد، در ۴ سال کامل تجاوزات ائتلاف سعودی و اماراتی به یمن، «در مجموع ۳۷ هزار و ۸۲۲ غیرنظامی یمنی قربانی بمباران و حملات ائتلاف سعودی شده که از میان، ۱۲ هزار نفر کشته و ۲۵ هزار و ۷۴۱ نفر زخمی شدند».

البته طبق آمار روزنامه واشنگتن پست در سوم آگوست ۲۰۱۸، به نقل از نهاد مستقل و مطالعاتی درباره تلفات جنگ‌ها به نام «ACLED»،  آمار کشته‌ها در جنگ یمن از ۵۰ هزار نفر فراتر رفته است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.