خوزستان- هفتاد و ششمین جلسه شورای کلانشهر اهواز درحالی برگزار شد که شاهد پر هیاهو و پرجمعیت ترین روز خود به دلیل اعتراضات مردمی در پی بحران های بعد از سیل بود.

به مطالبات بر حق مردم برچسب سیاسی نزنید

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، نمایندگان اهالی مناطق گلدشت، کوی علوی و گلبهار رو به روی اعضای شورا نشستند از مشکلات روزهای پساسیل گفتند که به این شرح است:در روزهای درگیری با سیل، حشد شعبی عراق در ساخت سیل بندها به ما کمک کردند اما حالا که دو هفته از پایان طغیان رودخانه می گذرد آب های پشت سیل بندها جمع آوری نشده است.

وعده های سوخته

نمایندگان این مناطق افزودند: تمام جوی ها رو باز هستند و شاهد پس زدگی فاضلاب هستیم که اگر هرچه سریعتر اقدامی برای رفع این مشکل نشود، شاهد تهدید جدی به سلامتی مردم می شویم. اگر آب های پشت سیل بندها به کانال چمران پمپاژ نشود مشکل ما حل نشدنی است.

آن ها با بیان اینکه ما امکانات بالاشهری ها را نمی خواهیم و به کمترین قانعیم آن هم آسفالت و فاضلاب، بیان کردند: بعد از پس زدگی فاضلاب در خیابان ها شاهد اقدامی از سوی مدیران مربوطه نبودیم. اکنون فاقد سطل زباله، ماشین های جمع آوری پسماند و کارگر خدماتی هستیم؛ نخاله ها تا سقف خانه ها آمده و آب های سطحی به وفور دیده می شود.

اهالی منطقه ۶ اهواز با اعلام نارضایتی های خود از عملکرد شهرداری و شورا، و نمناسب دانستن اقدامات، خاطر نشان کردند: فرق ما با سایر استان ها چیست؟ یک استان را الگوی خودتان قرار دهید و مانند آن عمل کنید تا موفق شوید.

اشتباه کردیم رای دادیم، وعده های شما بر کاغذ های روی دیوار ماند، آفتاب خورد و پاک شد. بحث امروز و فقط فردا نیست، باید فکر اساسی کنید ما حتی آسفالت مناسب نداریم.

نمایندگان مردم گلدشت، کوی علوی و گلبهار تاکید کردند: شما به شرط عوارض خدمات می دهید، این اشتباه است، وقتی مردمی که شما نام حاشیه بر آن ها گذاشته اید نتوانند عوارض پرداخت کنند چه؟ آخر عوارض چه چیزی را پرداخت کنیم وقتی خدمات نداریم، چرا  فقیر را فقیرتر و غنی را غنی تر می کنید؟


مطالبات بر حق مردم

عبدالزهرا سنواتی رییس شورای شهر اهواز در پاسخ به مطالبات مردم گفت: با وجود اینکه این درخواست ها بر عهده شورای شهر نیست و در تخصص آب و فاصلاب محسوب می شود اما مطالبات مردم به حق است.

وی ادامه داد: آب پشت سیل بندها بسیار زیاد است و دستگاه های مربوطه پمپ های خود را در اختیار ما نگذاشتند.  با حضور شهردار و اداره آبفا منطقه از منطقه ۶ بازدید می کنیم تا مشکلات را از نزدیک جهت رفع کردن لمس کنیم.

سنواتی در پاسخ به شکایت مردم که هر موقع اعتراض کنند به آن ها لقب سیاسی بودن می دهند، گفت: هرکس به شما بگوید اعتراض های شما سیاسی است، حرف نامربوط زده، شما مشکلات خود را بگویید، حتما آن ها را منتقل می کنیم.

مردمی که درجه ۳ حساب شدند

سید ناصرموسوی عضو شورای کلانشهر اهواز در توضیح علت عدم جمع آوری آب های سطحی در این مناطق، بیان کرد: پمپ های کانال چمران باید تمام آب ها سطحی مناطق گلدشت و گلبهار و کوی علوی را جمع می کردند سپس با فعالیت سیستمی عکس، روند کاهشی آب ها را نظاره گر می شدیم اما این امر محقق نشد.

وی ادامه داد: برای لای روبی و از میان برداشتن آب های سطحی نیاز به حداقل چهار بیل مکانیکی داریم. در غیر این صورت بر اثر جمع شدن پشه ها مردم دچار بیماری و همه از وضعیت بهداشت شاکی می شوند. تا دو روز دیگر با وجود اینکه این امر حوزه تخصصی شورا نیست اما به آن ورود می کنیم تا گنداب ها را در خیابان ها مشاهده نکنیم.

عضو شورای کلانشهر اهواز که ارتباط مستقیمی با اهالی این مناطق در روزهای سیل داشت، گفت: شهرداری منطقه ۶ تاکنون راهی برای دفن زباله ها پیدا نکردند، یک ملیون و۸۰۰ متر مربع متراژی است که در این مناطق باید پاکسازی شود و نیاز به  ۴۷۳ کارگر دارد اما به خدمات شهری گفتند فقط نیمی از این کارگران را باید به خدمت بگیرید ولی در منطقه یک چندین برابر این میزان کارگر آوردند و مردم منطقه ۶ را درجه سه حساب کردند.

وی با لحنی عصبی خطاب به مردم گفت: هنگامی که هیچکدام از مدیران مربوطه حقی برای مردم قائل نشدند شما به طبع ظالم برخاستید و اعتراض نکردید که چرا کارگر خدماتی وجود ندارد. مردم اگر بسیج‌ نشوند بدتر از این ها رخ خواهد داد.

عضو شورای شهر با بیان اینکه مدیران فاسد در حال خندیدن به ریش مردم هستند، عنوان کرد: شهرداری باید به حق خواهی مردم بلند شود نه طرفداری از پرسنلی که در دفاتر بخور و بخواب می کنند.

مدیران فاسد نوچه ما نیستند

محمدجعفرفلسفی دیگر عضور شورای شهر اهواز در پاسخ به اظهارات ناصر موسوی، عنوان کرد: آقای موسوی می گویند مدیران فاسد نوچه های ما هستند اما این حرف منطقی نیست. نامه ای جهت کم کاری با امضای اعضا نوشتم و این موارد در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه مشکل آسفالت مختص کوی علوی نیست و تمام شهر با آن درگیر است، تصریح کرد: برای روکش آسفالت پیمانکار در اختیار گرفته شده و بالای یک میلیون متر مربع قرار بر انجام کار است که با وجود فشار اعضای شورا این امر محقق شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.