سرهنگ پاسدار میرعبدالرضا حاجتی گفت: آنقدر دشمن زیبا برنامه ریزی و تبلیغات می کند و آنچه در اتاق های فکرشان اندیشیده اند را ماهرانه در فضاهای مجازی منتشر می کنند که گاهی دل مردم می لرزد نکند راست بگویند، تبلیغات منفی درباره حشد الشعبی یکی از این موارد است و ...

 تبلیغات منفی درباره «حشدالشعبی» تولید کدام اتاق فکری است؟ / ماجرای شایعۀ «غرق کردن حمیدیه» چه بود؟

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ در نشست خبری هفته بسیج سازندگی و عقیدتی سیاسی با حضور اصحاب رسانه، حجت الاسلام عبدالرضا رستگار نماینده ولی فقیه در سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت:بسیج سازندگی در استانها به عنوان دفتر نمایندگی ولی فقیه در ۴ محور ارتقای معنویت، بصیرت، روحیه جهادی و ولایتمداری ایفای نقش می کند.

حجت الاسلام رستگار با اشاره به این مهم که درحال حاضر سپاه پاسداران یکی از محبوب ترین و محسوس ترین مجموعه ها بوده و همواره در ذهن دشمنان سخت ترین دشمن به شمار می رود، تاکید کرد: سپاه از ابتدای شکل گیری هیچ زاویه ای با ولایت نداشته و علت اصلی آن ایفای نقشی است که در حوزه نمایندگی، فرماندهی در امورات مربوط به خود داشته اند دانست که باعث شد سپاه مقتدر محب مومنین در دنیا و مغضوب دشمنان باشد.


مراقب تولیدات اتاق فکر منحرف غرب باشیم/ پساسیل جدی‌تر است

در ادامه سرهنگ پاسدار میرعبدالرضا حاجتی، معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی عصر (عج) با تبریک روز معلم و کارگر سخنان خود را درباره بحران سیل چنین شروع کرد: بسیاری از کارشناسان آب جهان معتقد بودند در این بحران سنگین که خوزستان را فرا گرفته هیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم، حال مانده اند چه اتفاقی افتاد که بادرایتهای مردم از کنار آن عبور کردیم.

اما باید بدانیم اصل بحران بعد از سیل است و امروز هم تیم‌های جهادی و تیم‌های مستند ساز بحران در حال رصد اوضاع هستند و از رسانه ها نیز می خواهیم به مناطقی که آب در آن ورود کرده بروند تا کمبودها یا کمکهای صورت گرفته را بررسی کنند و اگر نقطه ای مغفول مانده به ما برسانند تا اقدامات انجام شود.

حاجتی گفت: اقدامات سپاه در بحران سیل اخیر و شکار این لحظه ها توسط رسانه‌ها دشمن را ناامید و زمین‌گیر می‌کند. خیلی از خبرهای کذب که در فضای مجازی و برخی رسانه های داخلی کار می شود تولیدات اتاق فکر منحرف غرب است.

وی با تاکید بر این موضوع که در خوزستان غول رسانه‌ای نداریم، تصریح کرد: آنقدر دشمن زیبا برنامه ریزی و تبلیغات می‌کند و آنچه در اتاق‌های فکرشان اندیشیده اند را ماهرانه در فضاهای مجازی منتشر می کنند که گاهی دل مردم می لرزد نکند راست بگویند، تبلیغات منفی درباره حشد الشعبی یکی از این موارد است و رسانه های ما باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

حاجتی افزود: ساعت یک شب در اتاق فکر حمیدیه نشسته بودیم نقاطی را که می‌تواند از ورود آب به حمیدیه جلوگیری کند، بررسی کنیم، همین اتفاق را معاندین برای کاربران فضای مجازی چنین تشریح کردند «اتاق جنگ در سپاه حمیدیه، خائن فلانی و توطئه برای غرق کردن حمیدیه» و این درحالی است که ما بروی این موضوع که چگونه حمیدیه سفلا، شریعتی را نجات دهیم تمرکز می‌کردیم  و آنها چه بهره برداری را خوراک رسانه هایشان کردند.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی عصر (عج) اظهار کرد: در حوزه اتفاقات سیل، سردارسلامی جانشین وقت فرمانده کل سپاه، در خوزستان  ۱۰ روز همراه با ۵ نیروی هوایی، دریایی ، زمینی، قدس و نیروی مقاومت بسیج در اتاق کار بودند و روند کار را پیگیری می‌کردند، همراه با ۹ استان معین تمام این اقدامات از آن جهت صورت گرفت که ما می‌توانستیم جلوی دشمن را بگیریم اما جلوی آب را نه، بنابراین باید آماده می‌بودیم.

تعهد سپاه با وجود اخطار تخلیه

وی خاطر نشان کرد: تعهد سپاه حتی در شرایطی که اخطار تخلیه را داده بودند دیدنی بود ودر بسیاری از روستاها وقتی مردم حاضر به خروج نشدند همراه با تجهیزات خود در کنار آنها ماندند و حتی احشام مردم را نیز نجات دادند، ارتش نیز در کنار سپاه بحران شعیبیه را که بسیار مهم بود حل کرد.

ما در بحث امکانات ۱۵۰ دستگاه اتوبوس جوان سیر را از تهران به خوزستان اعزام کردند برای جابجایی، ۳۱۱ شناورهمراه با افرادی که اهل تسنن هم بین آنها بودند تا بخشی از مشکلات راحل کنند، ۵ فروندهلیکوپتر در فرودگاه اهواز و این پروازها لحظه به لحظه انجام می شد و بازدید از هور العظیم نیز با آن صورت گرفت.

حاجتی با بیان اینکه در حوزه مهندسی ۴۹۳ دستگاه ابزارهای مهندسی استفاده کردیم که در نوع خود بی نظیر بود، اضافه کرد: به همین دلیل دولت اذعان کرد اگر سپاه نبود جبران اینهمه اتفاق و خسارت را نمی‌توانستیم بپردازیم.

 ۷۵۳ خوردوی سنگین شامل کامیون و کمپرسی و مانهایی که ماموریت جابجایی مهمات و تجهیزات را داشتند، ۸۰۰ سرویس بهداشتی، یک میلیون و ۵۰۰ هزار گونی که در ساخت سیل بندها استفاده کردیم، ۱۵ هزار سرویس خاک از سراسر مناطق خوزستان به مناطق رساندیم و ۱۵ کمیته در سپاه طراحی شد تا بتوانیم تمام فعالیت ها را روزانه رصد کنیم.

وی میزان اعتبار برآورد شده در پروژه‌های غیر عمرانی را ۲ میلیارد ۳۷۰ میلیون تومان خواند و اظهار کرد: یک سهم استاندار یک سهم سپاه بر عهده داشته است. بسیج سازندگی جای پای جهاد کشاورزی که امام (ره) راه انداخت گذاشته است اما نام و نشان ندارند و جزو کادر رسمی سپاه نیستند اما کارهای بزرگی انجام می‌دهند.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی عصر (عج)، افزود: ۱۵۷۸ پروژه عمرانی برای استان که ۱۶میلیارد تومان هزینه آنهاست که به عنوان نمونه ۲۱۰ واحد کلید در یک پروسه زمانی به مددجویان از نمونه آن است، در پروژه های غیر عمرانی نیز ۱۶ هزار و ۷۸۰ پروژه داشته ایم.

حاجتی با بیان اینکه امسال در حوزه اقتصادمقاومتی و صنایع تبدیلی ۹۵ درصد وام ها را پرداخت کرده‌ایم . ۴ میلیارد تومان پرداخت شده، ادامه داد: کار بدیع سپاه در حوزه صندوق های قرض الحسنه است که با ۲۸ ناحیه ۴۴۸ افتتاح صندوق در ۶ ماه ،و ۱ میلیارد و ۶۰۰ جمع آوری و به مردم وام داده شده برای برطرف کردن مشکلات روستاهاست۰

او در پایان دیگر خدمات عمرانی بسیج مردمی سپاه را چنین برشمرد: احداث ۱۰مورد پل روستایی، احداث حمام و دستشویی۴۰ مورد، ۱۰ سالن ورزشی، ۱۸ هزار و ۷۰۰ نفر نیروی جهادی که در ۷۲۲ گروه طراحی شدند، ۱۷پادگان برای جابجایی خانوار ها، ۱۷۸۰ پرواز.

وی از برپایی ۶۸موکب بنابر دستور و تدبیر سردار سلیمانی خبر داد که از سایر استانها بوده و عنوان کرد:  ۸۰ موکب خوزستاند را نیز داشتیم و خوشبختانه به تعداد ۱۲۰ هزار پرس غذا روزانه به مناطق سیل زده می رسید، در کنار آن بازسازی مزار شهدا ۹۷ مورد، ۶ مورد حوزه علمیه و احداث مدرسه احمد فداله، ۶ ورزشگاه روباز در احمدفداله، طرح شهید برونسی ۱۲۰ مورد نیز از فعالیت های عمرانی بودند.

درباره خدمات غیرعمرانی هم موارد زیر را برشمرد: جهیزیه۲۶۰ مورد، توزیع سبد معیشتی که توسط بسیج سازندگی بسته بندی می شود و۴ هزارو ۵۰۰ بسته، خرید اقلام ورزشی هزار و ۵۰۰ مورد و۲ هزار بسته غذا نیز توسط قرارگاه ابوالفضل فراهم شده است.

هدف محرومیت زدایی است

سرهنگ ممبینی مسئول بسیج سازندگی خوزستان نیز گفت: در راستای محرومیت زدایی مقام معظم رهبری از فرمانده سپاه خواستند بسیج سازندگی را تشکیل دهد علاوه بر محرومیت زدایی برای پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان برپا شده که در این راستا و با توجه به بحران سیل اقدام به افتتاح طرحهای اقتصاد مقاومتی کردند و بازدید از روند کار آنها که در دستور کار دارد.

ممبینی از اعزام ۳۱۳ نفر به مناطق سیل زده خبر داد و در تشریح دیگر اقدامات بسیج سازندگی گفت: علاوه بر کمک رسانی‌هایی که عنوان شد اقدام به برپایی نمایشگاه عکس و نمایشگاه مقاومت کرده‌ایم.

وی در رابطه با بیابان زدایی با اشاره به اینکه این اقدامت از سال ۸۴  با۸۰۰ هزار هکتار در هندیجان آغاز شده گفت: ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین های ابیاری که بیش از ۸۰ درصد احیا شده اند. با آمدن سیل آب را هدایت کردند تا منطقه از فوق بحرانی خارج شد اگر هدایت نمی‌شد غیزانیه را آب می‌برد .

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.