رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: نظام دریافت دستمزد در کشور باید به‌شکلی باشد که رفاه ایجاد کند؛ چراکه صِرف اعمال افزایش در دستمزد، اثر تورمی مخربی بر اقتصاد دارد.

مخالفت رئیس سازمان صمت خراسان رضوی با افزایش دستمزد کارگران/رسانه ها نبایدبه گرانی یادلایل و مقصران گرانی بپردازند

به گزارش قدس آنلاین ، به‌نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، راضیه علیرضایی در دومین نشست قرارگاه رسانه خراسان رضوی با حضور مدیران رسانه‌های خراسان رضوی در محل خبرگزاری ایسنا، گفت: پوست‌اندازی اقتصاد در چارچوب چهار راهبرد اساسی باید انجام شود که یکی از این راهبردها اصلاح  فرایند مصرف انرژی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی راهبرد بعدی را اصلاح نحوه تعیین دستمزدها و عملکردها دانست و ادامه داد: سومین موضوع، بحث یارانه‌های تولید است که به‌محض اینکه قطع می‌شود، شاهد جهش قیمت‌ها هستیم مانند اتفاقی که در زمینه ماکارونی پیش آمد.

وی راهبرد چهارم برای پوست‌اندازی در شرایط کنونی را تعیین تکلیف مسئله صادرات کشور بیان کرد و افزود: یک باور اشتباه در کشور وجود دارد و آن اینکه باید سرریز مصرف داخل را صادر کنیم درحالی‌که همه جای دنیا تولید باهدف صادرات را محور فعالیت خود قرار می‌دهند.

علیرضایی تصریح کرد: اتخاذ تصمیم آن هم به‌صورت هر روزه، باعث ضربه خوردن حوزه صادرات کشور و از دست رفتن بازارهای هدف می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ضمن اشاره به‌اینکه باید تکلیف‌مان با صادرات مشخص شود؛ افزود: دشمن با رصد قیمت اقلام مختلف کالایی در داخل کشور و اعلام گرانی آن‌ها از طریق رسانه‌های مزدور، به‌خیال خود دامی برای نابودی اقتصاد پهن کرده که رسانه‌های داخلی باید مراقبت آن باشند تا با این جنگ روانی، مقابله کنند.

وی ابراز کرد: هدف فشار رسانه‌ای دشمن با تمرکز بر هزینه کالاهای سبد خانوار، ایجاد جنگ روانی در خصوص افزایش قیمت‌ها و تغییرات در هزینه خانوار است تا از این طریق اقتصاد ایران را ناکارآمد جلوه دهد.

علیرضایی بر لزوم طراحی رویکردی مغایر با برنامه طراحی شده از سوی دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه جنگ رسانه‌ای تاکید و بیان کرد: تمرکز رسانه‌های داخلی بر رویکردهایی مانند افزایش قیمت‌ها و پیدا کردن مقصر، نمی‌تواند پاسخ رسانه‌ای مناسبی به‌جنگ روانی رسانه‌های معاند در عرصه جنگ اقتصادی باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تاکید کرد: اشکالاتی در نظام اقتصادی کشور وجود دارد که دشمن به‌طور مدام آن‌ها را بزرگ‌نمایی کرده تا فرآیندی هیجانی را برای افکار عمومی ایجاد کند که گاهی رسانه‌ها و جریان‌های داخلی نیز به‌این فضا دامن می‌زنند.

وی در ادامه به‌پژوهشی دانشگاهی پیرامون مهم‌ترین مشکلات اقتصاد ایران اشاره و بیان کرد: بر این اساس چهار حوزه شامل فرآیند مصرف انرژی، دستمزدها و بهره‌وری نیروی کار، توزیع یارانه در بخش تولید و رویکرد صادرات در مجموعه اقتصاد کشور، نیازمند اصلاح است.

علیرضایی افزود: نظام دریافت دستمزد در کشور باید به‌شکلی باشد که رفاه ایجاد کند، نه اینکه صرفا دستمزدها افزایش یابد، چراکه صِرف اعمال افزایش در دستمزد، اثر تورمی مخربی بر اقتصاد دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی همچنین شیوه اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی در حوزه تامین ارزاق عمومی را نامناسب ارزیابی و بیان کرد: این اقدام به‌علت محدودیت منابع ارزی و فقدان فراگیری آن، بر همه اقلام عامل ایجاد تفاوت در قیمت‌ها و راه انداختن «جنجال قیمتی» می‌شود، بنابراین باید پیرامون توزیع ارز در این حوزه تدبیری جدید و مناسب اندیشید.

وی ادامه داد: چنانچه ارزی که درآمد کشور به‌شمار می‌رود تبدیل به ارز ۴۲۰۰ تومانی شده و برای نیازهای روزانه مردم هزینه شود، مانند آبی خواهد بود که به‌زودی از سرچشمه خشک می‌شود و دیگر ارزی باقی نمی‌ماند.

علیرضایی گفت: همچنین صادرات را نباید سرریز مصرف داخلی تلقی کرد، زیرا کشورهایی که اقتصاد خود را تثبیت کرده‌اند صادرات را به‌عنوان روندی تثبیت شده، بدون توقف و هدف اصلی تولید قرار داده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اضافه کرد: بر این اساس چنانچه می‌خواهیم ایران همیشه سهمی در بازار بین‌المللی داشته باشد نباید همین که قیمت‌ها تغییر می‌کند صادرات محصولات‌مان را متوقف، کم و یا زیاد کنیم.

وی تاکید کرد: پیروزی در جنگ اقتصادی در صورتی حاصل می‌شود که نحوه توزیع یارانه، مصرف انرژی، رویکرد صادرات و دستمزد نیروی کار اصلاح و همچنین خام فروشی در حوزه معدن قطع شود.

در ادامه معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گزارشی از میزان کالاهای اساسی توزیع‌شده برای تنظیم بازار استان ارائه کرد و گفت: باید توجه داشته باشیم که حدود تصمیمات در خصوص بازار در استان محدود است و تنها در حوزه گوشت مرغ و گوشت قرمز که ستاد تدبیر استان خروج این اقلام را محدود کرد، شاهد کاهش قیمت این دو قلم کالای اساسی در استان بودیم.

علی غفوری مقدم ضمن ارائه گزارشی درباره عملکرد این معاونت در کنترل قیمت کالاهای اساسی در استان، اظهار کرد: بین گرانی و گران‌فروشی تفاوت وجود دارد، نمی‌توانیم با نظارت و بازرسی موضوع گرانی‌ها را کنترل کنیم، بلکه وظیفه ما مقابله با گران‌فروشی است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.