خراسان شمالی- سید حسین مرتضوی گفت: هدف از برگزاری برنامه های آستان قدس در ماه مبارک رمضان، ارتقاء سطح معنوی و معرفتی در میان مساجد است.

طرح "سلام برامام رضا(ع) " در ۱۲۰ کانون محلی مستقر در مساجد استان برگزار می‌شود

سید حسین مرتضوی مسئول امور فرهنگی و خادمیاری دفتر آستان قدس رضوی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، از برگزاری طرح «سلام برامام رضا(ع)» در ۱۲۰ کانون محلی مستقر در مساجد استان در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این طرح چهارشنبه ها همزمان با حرم مطهر رضوی در مساجد با قرائت زیارت امین الله اجرا خواهد شد.

وی برگزاری کرسی های تلاوت رضوی(محافل تلاوت قرآن کریم) در سطح کانون های خادمیاری مساجد استان،  برگزاری مراسمات جزءخوانی قرآن کریم در مساجد استان، طرح جمع آوری قرآن های مازاد منازل و ارسال برای مناطق سیل زده  و اهدای مصحف قرآن کریم و کتب مذهبی(از جمله مفاتیح الجنان، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و ...) به برخی ازمسجد استان را از برنامه های آستان قدس در ماه مبارک رمضان برشمرد.

مرتضوی افزود: همچنین در این ایام غرفه قرآنی در نمایشگاه حرم مطهر رضوی و ارائه آثار قرآنی خادمیاران رضوی از ۱۲ خرداد ماه برپا خواهد شد.

وی در ادامه همچنین برگزاری ضیافت های رضوی با برپایی سفره های اطعام نیازمندان با استفاده از کمک ها و نذورات خادمیاران رضوی، سازماندهی و حمایت از جلسات سنتی قرآن کریم(خانگی) در غالب آموزش مربیان، جایگزینی قرآن های مستعمل، بازدید و اهدای هدایای متبرک رضوی و...، توزیع بسته های ارزاق به مناطق محروم در آستانه ماه مبارک رمضان را از دیگر برنامه های این نهاد در ماهمبارک رمضان عنوان کرد.

مسئول امور فرهنگی و خادمیاری دفتر آستان قدس رضوی خاطر نشان کرد: همچنین در این ایام بسته های غذایی برای خانواده هایی که کودکان آنها دچار مشکل سوء تغذیه هستند، توزیع خواهد شد.

مرتضوی در ادامه از اجرای برنامه های فرهنگی، مذهبی، ورزشی و... در مساجد استان از جمله{جلسات پویش کتابخوانی، نشست های دینی و تبلیغی، مسابقات فرهنگی، مشاوره های روانشناسی و خانواده و...} خبر داد و گفت: استقرار ایستگاه های سلامت رضوی در مساجد و نمازجمعه های استان از دیگر برنامه های آستان قدس رضوی در استان در ماه مبارک رمضان خواهد بود.

سید حسین مرتضوی در پایان گفت: هدف از برگزاری این مراسم ها ارتقاء سطح معنوی و معرفتی در میان مساجد است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.