"جبار سیعداوی" گفت: هدف اسرائیل از تجاوزات اخیر این بود که قدرت نظامی و دفاعی گروه های مقاومت در نوارغزه را ارزیابی کند تا چنانچه توان آنها تضعیف شده باشد، حملات جدی تری را انجام دهد که با پاسخ سخت و دندانشکنی مواجه شد.

بررسی اهداف رژیم صهیونیستی از حملات اخیر به نوار غزه و دلایل شکست آن

"جبار سعیداوی" کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار گروه بین الملل قدس آنلاین در مورد اهداف رژیم صهیونیستی از حملات اخیر به نوار غزه و دلایل شکست آن در تحقق این اهداف گفت: پس از شکست های پی درپی صهیونیست ها در سوریه و محاصره غزه و نرسیدن به اهداف خود، آنها به دنبال ایجاد منطقه ناامن در خاورمیانه با چراغ سبز آمریکا هستند.

جبار سعیداوی افزود: آمریکا با حمایت از تجاوز رژیم صهیونیستی به نوارغزه خواست تا به زعم خود یک جنگ روانی علیه ایران و مقاومت ایجاد و اینگونه القا کند که آنها در معرض جنگ مستقیم قرار دارند و ایران تحت فشار اقتصادی و جنگ روانی مجبور به مذاکره با آمریکا و تسلیم شدن مقابل خواسته های آن شود.

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: رژیم صهیونیستی خواست تا با حملات خود فضای منطقه فلسطین را ملتهب کند و از طرف دیگر به دنبال آن بود که قدرت نظامی و دفاعی گروه های مقاومت در نوارغزه را ارزیابی کند تا چنانچه توان آنها تضعیف شده باشد، حملات جدی تر انجام داده و این مناطق راهم به اشغال خود درآورد که با پاسخ سخت و دندانشکنی مواجه و مجبور به درخواست آتش بس شد.

وی تاکید کرد: پیروزی گروه های مقاومت فسطینی در مقابل تجاوزات اخیر اسرائیل، این پیام را برای آمریکا و اسرائیل داشت که توان دفاعی محورمقاومت به قدری بالاست که آنها حتی نمی توانند در برابر گروه های تحت حمایت ایران به پیروزی دست یابند، چه رسد به آنکه روزی دچار اشتباه شده و علیه جمهوری اسلامی ایران جنگی را آغاز کنند.

جبارسعیدوای در پایان به توان بالای بازدارندگی گروه های مقاومت اشاره کرد و گفت: طی دو روز جنگ گروه های فلسطینی تا حدی قدرتمند نشان دادند که اسرائیل خیلی زود از کرده خود پشیمان و خواستار آتش بس شد. مشاهده کردیم که سامانه موشکی "گنبدآهنین" اسرائیل در دفع موشک های فلسطینی عاجز ماند و مشخص شد که این سامانه چیزی جز یک بلوف نظامی نیست. آنها امروز می دانند که از پس توان دفاعی فلسطینی بر نخواهند آمد، ولی برای حفظ حیات خود هرازچندگاهی حملاتی را انجام می دهد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.