وزیر خارجه آمریکا و ولیعهد عربستان سعودی، گفت‌وگویی تلفنی با محور بررسی روابط دوجانبه و برخی مسائل مهم بین‌المللی، انجام دادند.

 تماس تلفنی وزیر خارجه آمریکا با ولیعهد سعودی

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، بعد از اعلام خبر اعزام ناو هواپیمابر آمریکا به منطقه خاورمیانه و تهدید ایران به حمله سریع از سوی «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا، وزیر خارجه این کشور «مایک پامپئو» تماس تلفنی با «محمد بن‌سلمان» ولیعهد عربستان سعودی برقرار کرد.

خبرگزاری رسمی سعودی (واس) گزارش داد، شاهزاده محمد بن‌سلمان و پامپئو، عصر دوشنبه طی گفت‌وگویی تلفنی «روابط دوجانبه میان دو کشور و نیز تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و بررسی قرار دادند».

این تماس تلفنی در شرایطی انجام می‌شود که دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا با انتقادات گسترده‌ای در داخل آمریکا و خارج از آن به دلیل رویکردش با عربستان سعودی، مواجه است. جنگ ائتلاف عربی تحت رهبری رژیم سعودی علیه یمن، که طبق ارزیابی‌های سازمان ملل هزاران کشته و زخمی برجای گذاشته است و ترور وحشیانه «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد بن‌سلمان، رژیم سعودی را با چالش‌های بزرگی در روابط بین‌المللی مواجه کرده است.

به رغم درخواست‌های گسترده برای اعمال تحریم‌هایی علیه حکومت سعودی و شخص ولیعهد آن، که عهده‌دار وزارت دفاع نیز است و گفته می‌شود در قتل خاشقجی نقش پررنگ‌تری داشته است، ترامپ و تیمش اصرار به حفظ روابط خوب با این رژیم پادشاهی و ادامه همکاری با آن، به‌ویژه برای مقابله با «تهدید ایران»، می‌کنند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.