یوسف بیدخوری سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی میگوید : مراکز اقامتی ما موظفند که فقط از کسانی که مقیم آن جا هستند پذیرایی کنند که آنهم باید با شرایط و ضوابط خاص خودش باشد تاحرمت این ماه مبارک حفظ شود.

تمام رستورانهای طرقبه و شاندیز تا افطار تعطیلند/ فقط ۴رستوران برای مسافران ناهارسرومیکند

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: ماه مبارک رمضان در بسیاری از کشورهای مسلمان به فرصتی برای صنعت گردشگری تبدیل شده اما در ایران سفرها با کاهش چشمگیری روبرو میشود ، چون سبک زندگی مردم در ایران اسلامی به‌عنوان یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای مسلمان منطقه در ماه مبارک رمضان با تغییراتی اساسی مواجه می‌شود. تغییر ساعت کاری برخی ادارات و فروشگاه‌ها و...

شاید بتوان از همین کاهش سفرهای داخلی به مناطق گردشگری به عنوان یک فرصت استفاده کردو مسافران خارجی بیشتری را جذب کرد تا هم اقتصاد گردشگری تعطیل نشود و هم گردشگران خارجی استفاده مناسبتری از امکانات گردشگری داشته باشند؟درعین حال همواره درماه مبارک رمضان این پرسش پیش میاید که  تکلیف گردشگران چیست؟و خدمات گردشگری چگونه ارایه خواهد شد؟  شهرستان طرقبه و شاندیز به عنوان دو مقصد گردشگری وییلاقی در نزدیکی مشهد واقع شده اند که بخش زیادی از گردشگران برای استفاده از مواهب طبیعی و غذاهای مخصوص عازم این منطقه میشوند. اکنون برای گردشگران و مسافران این پرسش پیش امده که تکلیف واحدهای گردشگری این دوشهر چه خواهد بود.

فقط دو مکان فعال هستند

سید حسن حسینی فرماندار طرقبه و شاندیز در خصوص وضعیت شهرهای طرقبه وشاندیز به خبرنگار ما گفت: با توجه به توافقی که بین سازمان های متولی انجام شده است برای مسافران و کسانی که به این مناطق ییلاقی و گردشگری سفر می کنند در وعده نهار دو رستوران در شهر طرقبه و دو رستوران درشهر شاندیز  دایر است که صرفا از گردشگران  پذیرایی می کند .البته با رعایت شئونات اسلامی که دراین ماه واجب است ، از تبلیغات پرهیز گردد و غذا درمکانی خارج از دید عابران ورهگذران سرو شود.

فعالیت با مجوز اداره اماکن

در همین رابطه یوسف بیدخوری سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی هم گفت:اینکه مشهد شهری زائر و مسافرپذیر است بر کسی پوشیده نیست و  روزه هم بر مسافر واجب نیست ولی از آن جایی که روزه خواری آنهم  در شهرهای مذهبی همیشه یک دغدغه بوده و هست ، طبق روال هر ساله و توافقاتی که انجام شده است مراکز اقامتی ما موظفند فقط از کسانی که مسافر بوده و در آن هتل یا مهمانپذیر اقامت دارند،  پذیرایی کنند که آنهم باید با شرایط و ضوابط خاص خودش باشد تا حرمت این ماه مبارک حفظ شود.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی گفت: هیچ رستوران و غذا خوری در مناطق طرقبه و شاندیز اجازه ندارند در نوبت نهار فعالیت داشته باشند مگر مراکزی که مجوز فعالیت را  از اداره اماکن دریافت کرده باشند. این رستورانها هم فقط  می توانند با رعایت نکات و شئونات ماه مبارک رمضان دایر باشند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.