حمید حاج اسماعیلی گفت: با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان, شاید ماه رمضان بهانه و هشدار جدی به دولت برای تصمیم گیری سریع تر دراین مساله باشد, بهتر است دولت موضوع سهمیه بندی کالاهای اساسی را برای خانواده های کشور در نظر بگیرد در شرایطی که اکثریت جامعه در حال فقیر شدن هستند اگر مردم با بی مهری های دولت مواجه شوند و شرایط اقتصادی و فشارهای کنونی باقی بمند با یک جمعیت بزرگ فقیر درکشور مواجه خواهیم شد کما اینکه الان این نگرانی ایجاد شده و روز به روز از جامعه متوسط بزرگ کاسته و به جمعیت فقیر کشور افزوده می شود.

دولت سریع‌تر درباره سهیه بندی تصمیم بگیرد/ ادامه نابسامانی بازار آرامش را از مردم گرفته است

حمید حاج اسماعیلی کارشناس اقتصادی و فعال بازار کار و کارگری در گفت و گو با قدس آنلاین گفت: متاسفانه عدم تصمیم گیری دولت در برخی از مسائل اصلی و کلیدی امروز کشور که به زندگی جمع کثیری از مردم وابسته است تبعات سختی برای کشور به دنبال خواهد داشت. روند مشاهده شده اقتصادی کشور در طول دو سه سال گذشته به شدت محدود کننده فعالیت تولیدی درکشور است و درعین حال بسیاری از مردم را در تهیه اقلام ضروری زندگی با مشکلات متعددی مواجه کرده است. پیش بینی می‌شود در صورت عدم اتخاذ راهبرد دولت برای حل مشکلات اساسی مردم در تهیه کالاهای مورد نیاز ظرف دو سال آینده و با تداوم تحریم ها شاهد تنگناهای جدی در دسترسی آسان وارزان مردم به کالاهای اساسی کشور باشیم.

وی افزود: با گران شدن کالاهای مورد نیاز مردم در عین اینکه بازار با کمبودهای اساسی مواجه است. به این معنا که عرضه و تقاضا برای کالاهای اساسی در کشور متوازن نیست. از این رو دولت چاره‌ای جز سهمیه‌بندی وتخصیص کالاهای اساسی از طریق بن به مردم ندارد. تأکید می‌شود کوتاهی دولت  دراین مورد و عدم توجه به اقدامات عاجل منجر به افزایش آسیب‌های بیشتری بر جامعه می‌شود، بخصوص که قشر متوسط جامعه،حقوق بگیران، کارمندان و کارگران به شدت نیازمند تهیه کالاهای اساسی با قیمت ارزان وآسان هستند.

فعال بازار کار با توجه به نیاز مردم به کالاهای اساسی در ماه رمضان اظهار داشت: شاید ماه رمضان بهانه و هشدار جدی به دولت برای تصمیم گیری سریع تر دراین مسأله باشد. بهتر است دولت سهمیه‌بندی کالاهای اساسی را برای خانواده‌های کشور در نظر بگیرد در شرایطی که اکثر جامعه در حال فقیر شدن‌اند، اگر مردم با بی‌مهری‌های دولت مواجه شوند و شرایط اقتصادی و فشارهای کنونی باقی بماند با یک جمعیت بزرگ فقیر درکشور مواجه خواهیم شد کمااینکه الان این نگرانی ایجاد شده است و روز به روز از جامعه متوسط بزرگ کاسته شده، به جمعیت فقیر کشور افزوده می‌شود.

حمید حاج اسماعیلی گفت: در حال حاضر بیش از سی میلیون خانواده زیر خط فقر در کشور وجود دارد، از این رو سهمیه‌بندی کالاهای اساسی مردم یک ضرورت اساسی به شمار می‌رود که دولت هر چه زودتر باید آن را کلید بزند تا شرایط و نحوه توزیع با ابزارهای جدید همانند ارائه از طریق کارتهای الکترونیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای تامین شود. قطعاً دولت باید امکان دسترسی آسان مردم را به کالاهای اساسی با قیمت ترجیحی فراهم کند تا مردم در ماه مبارک رمضان و در ماه های آتی با مشکلات کمتر معیشتی روبه‌رو باشند.

وی دراین باره بیان داشت: متأسفانه در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان و در اولین روزهای ماه مبارک شاهد بی‌نظمی، نابسامانی و تشویش اذهان عمومی در راستای تهیه اقلام مورد نیاز خانواده‌ها در بازار هستیم و متأسفانه مردم هر روز با کالاهایی با قیمتهای صعودی و کمبود در بازار مواجه می‌شوند که برای کشور و برای مردم شرایط مطلوبی نیست. به نظر می رسد کالاهای اساسی باید هر چه زودتر سهمیه بندی و دراختیار مردم قرار بگیرد تا ماه مبارک رمضان و ماه های پیش رو در آرامش بهتری سپری شود، در غیر این صورت تبعات بسیاری بر جامعه تحمیل خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.