همدان- سید هادی حسینی بیدار گفت: به هر قولی که داده بودیم برای تامین آب شرب همدان عمل کردیم و هیچ موقع اجازه ندادیم همدان بدون آب شرب بماند.

هیچ موقع اجازه ندادیم همدان بدون آب شرب بماند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید هادی حسینی بیدار مدیر عامل شرکت آبفای استان همدان اظهار کرد: اگر در منطقه عباس‌آباد همدان ۳ هزار مترمربع زمین به ما اختصاص دهند با توانایی و تجربه‌ای که مهندسان شرکت آبفا در اجرا و بهره‌برداری از پکیج تصفیه آب بومی تویسرکان دارند چنین پکیجی را هم در این منطقه راه اندازی خواهیم کرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اینکه همیشه آب شرب همدان را تامین کردیم، افزود: و اجازه برداشت آب از چاه های همدان را کاهش خواهیم داد؛ برداشت رواناب رودخانه هم در فصول غیر زراعی خواهد بود. با راه‌اندازی این پکیج امکان تهیه وتامین ۵۰۰ تا ۶۰۰ لیتر آب در ثانیه برای شهر همدان وجود دارد

 وی بیان کرد: در حوزه پوشش خدمات فاضلاب در استان هم پوشش ۷۶ درصدی داریم در حالی که پوشش  و بهره‌مندی از خدمات دفع بهداشتی فاضلاب در کشور ۴۵ تا ۵۰ درصد است؛ قول تامین خدمات فاضلاب برای حاشیه شهر همدان را داده بودیم که اکنون این خدمات در حاشیه شهر همدان به پوشش ۹۰ درصد رسیده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: برای اجرای خطوط فاضلاب و انتقال آن در شهرهای همدان و فامنین هم ۱۷.۵ میلیاردتومان اعتبار دریافت کردیم و با تلاش شبانه روزی حتی اعتبار فامنین وهمدان هم مجزا شده و هزینه کرد آن هم جداگانه است.

سید هادی حسینی بیدار تصریح کرد: برای جذب اعتبار خطوط فاضلاب و انتقال آن در شهرهای همدان و فامنین نمایندگان مردم همدان در مجلس و استاندار همدان هم حمایت کردند. تصفیه‌خانه و خط انتقال فاضلاب فامنین هم تعیین پیمانکار شده و آماده کلنگ‌زنی است.

وی گفت: برای تویسرکان هم ۲.۴ میلیاردتومان از جمع ۱۷ طرح کشوری اعتبار دریافت کردیم. در حالیکه حتی موافقت‌نامه هم نداشت. بخشی از این اعتبار نقدی و بقیه هم اسناد خزانه است. برای جذب اعتبار در حوزه فاضلاب تویسرکان همچنان باز هم می‌توانیم اعتبار جذب کنیم.

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.