بحرین به فاصله فقط یک روز از تماس تلفنی نخست‌وزیر این کشور با امیر قطر، حمله شدیداللحنی علیه قطر آعاز کرده است.

 حمله شدیداللحن بحرین علیه قطر یک روز بعد از تماس تلفنی آل‌خلیفه با آل ثانی

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین، روز گذشته در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: «ما می‌دانیم که سیاست امارات مبتنی بر ارجاع دادن مسائل به دادگاه‌های بین‌المللی نیست، هر چند که حق با آن باشد. ولی قطر هرگز تردید نداشته است که مسائل را در هر مکانی مطرح کند و از اوراق ساختگی و با تقلب و فریب استفاده کند.»

آل خلیفه افزود، قطر همچنان «همین رویکرد مایوسانه را در تلاش‌های برای خروج از بحران عمیقش دنبال می‌کند».

روز گذشته دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه، جلسه‌ای به منظور بررسی شکایت قطر از امارات به اتهام «نقض حقوق بشر» به دلیل مشارکت در محاصره علیه دوحه برگزار کرد.

پیشتر قطر از دادگاه کیفری بین المللی خواسته بود تا به ابوظبی دستور دهد، «فعالیت‌های تبعیض‌آمیز» اجرایی علیه دوحه را فورا متوقف و «تبعیض نژادی علیه قطری‌ها» را محکوم کند. قطر همچنین از امارات خواست تا بابت خسارات وارد شده به آن غرامت پرداخت کند.

این حمله تند بحرین به قطر یک روز پس از تماس تلفنی «خلیفه بن سلمان آل‌خلیفه» نخست‌وزیر این کشور با «شیخ تمیم بن حمد» امیر قطر صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، خلیفه بن‌سلمان آل‌خلیفه برای نخستین بار از زمان آغاز بحران در منطقه خلیج‌فارس در پنجم ژوئیه 2017 میان چهار کشور عربستان سعودی، امارات عربی متحده، بحرین و مصر با قطر، دوشنبه‌شب در تماس تلفنی با شیخ تمیم بن‎حمد، حلول ماه مبارک رمضان را به وی تبریک گفت.

چهار کشور عربی عربستان سعودی ، امارات ، بحرین و مصر از اوایل ژوئیه سال 2017 پس از وارد کردن اتهام‌هایی علیه قطر از جمله حمایت این کشور از گروه‌های تروریستی، روابط دیپلماتیک و اقتصادی خود را با قطر قطع کردند. دوحه این اتهام را رد کرده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.