خراسان شمالی- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: با دعوت استاندار خراسان شمالی سردار قربانی سخنران محوری برنامه سوم خرداد خواهد بود.

لزوم انتقال ارزش های حماسه سوم خرداد به نسل جوان

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، ولی الله حیاتی  در ستاد گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد فتح خرمشهر، بر لزوم انتقال ارزش ها و مفاهیم حماسه عظیم سوم خرداد به نسل جوان تاکید کرد.

وی اظهار داشت: خرمشهر در جغرافیای ایران دارای موقعیت سوق الجیشی است و به دلیل دسترسی به آب های آزاد بین المللی از دیرباز مورد تهاجم و طمع دشمنان بود.

حیاتی افزود: دشمنان در هر مرحله با هدف تصرف، به خرمشهر حمله کردند اما با مقاومت مردم برای صیانت از کیان این خاک مواجه شدند.

وی تصریح کرد: آنچه دفاع خرمشهر در دوران هشت سال دفاع مقدس را متمایز می کند مقاومت ۴۵ روزه زنان و مردان خرمشهری با دستان خالی و یا سلاح های ابتدایی در مقابل دشمنان بود به طوری که دشمن با تمام ادوات جنگی خود نتواست وارد شهر شود.

حیاتی تاکید کرد: این مقاومت در روز سوم خرداد باید به عنوان الگوی مقاومت منطقه پرداخته و ابعاد مختلف آن به خوبی تبیین شود.

حیاتی با اشاره به سیستم لشکرهای تمام مکانیزه دشمن و با شعار   آمده ایم که بمانیم   و حمایت بیش از ۳۶ کشور جهان در حمایت از صدام، افزود: به دستور امام راحل(ره) برای آزادسازی خرمشهر و عزم نیروهای مسلح و بسیج و مردم ما، استحکامات دشمن درهم شکست و خرمشهر آزاد شد که همه از امدادهای غیبی بود .

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی خاطر نشان کرد: آیین های گرامیداشت سوم خرداد در شهرستان ها با ریاست فرمانداران برگزار خواهد شد و در مرکز استان مهمترین و محوری ترین برنامه صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و دید و بازدید از خانواده شهدا به ویژه شهدای سوم خرداد خواهد بود.

ولی الله حیاتی تاکید کرد: تعاملات بین دستگاه ها باید برقرار شود و برای برگزاری آیین نکوداشت سالروز آزادسازی خرمشهر باید همه دستگاه ها پای کار بیایند.

حیاتی گفت: سوم خرداد آیینه تمام نمای مقاومت ملت ایران در مقابل همه استکبار است و بنابراین تکریم این روز به معنای تجلیل از ارزش های انقلاب اسلامی و شهدای والامقام انقلاب است.

حیاتی با بیان اینکه اراده استاندار برگزاری برنامه های آیین نکوداشت سوم خرداد به بهترین نحو ممکن است، بر تشکیل ستادها و کارگروه های ذیل ستادها و اجرای برنامه های متنوع از سوی متولیان امر تاکید کرد.

وی یادآور شد: نقش زنان و بانوان در مقاومت ۴۵ روزه مردم خرمشهر بی بدیل بود و اگر بگویم همطراز مردان مقاومت کردند مبالغه نخواهد بود بنابراین نقش بانوان به طور ویژه در این برنامه ها دیده شود و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری برنامه های ویژه را برنامه ریزی کند.

حیاتی با تاکید بر اینکه صدا و سیمای استان زوایای مختلف آزادسازی خرمشهر را تشریح کند، گفت: فتح بسیار بزرگی بود و عظمت این پیروزی با زبان به ویژه برای نسلی که نبودند و درک نکردند قابل بیان نیست.

وی افزود: ما با دیواری از گوشت و خون از خرمشهر دفاع کردیم و جوانان عزیزمان در این راه به شهادت رسیدند تا عزت برای انقلاب اسلامی ماندگار شود.

حیاتی در پایان اشاره داشت: با دعوت استاندار سردار قربانی سخنران محوری برنامه سوم خرداد خواهد بود.  

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.