خراسان شمالی-مدیر کل اداره اوقاف و امورخیریه خراسان شمالی از راه‌اندازی مرکز افق در دو بقعه متبرک استان خبر داد و گفت: در این مرکز فرهنگی، قرآنی و اجتماعی از ظرفیت مردم در رشته‌های تخصصی خود در جهت کمک به نیازمندان مانند تهیه بسته‌های غذایی، پوشاک، احداث و تعمیر منازل استفاده می‌کنیم.

افتتاح استخر آب گرم بقعه ایوب نبی(ع) تا پایان ماه رمضان

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، حجت الاسلام عظیم آسوده، از اتمام ساخت استخرآب گرم بقعه ایوب نبی(ع(برای آقایان تا پایان ماه مبارک رمضان بااعتبار ۵۰۰ میلیون تومان خبر داد.

وی با اشاره به برگزاری ۳۵ برنامه به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان در قالب طرح ضیافت الهی اظهار داشت: برنامه‌هایی همچون مراسم شب‌های قدر، جز خوانی قرآن کریم، جلسه‌های افزایش معرفت و برنامه روز قدس ازجمله مهم‌ترین اقدامات در ماه مبارک رمضان خواهد بود.

وی به راه‌اندازی مرکز افق در دو بقعه متبرک استان اشاره کرد و ادامه داد: در این مرکز فرهنگی، قرآنی و اجتماعی از ظرفیت مردم در رشته‌های تخصصی خود دز جهت کمک به نیازمندان مانند تهیه بسته‌های غذایی، پوشاک، احداث و تعمیر منازل استفاده می‌کنیم.

مدیرکل اوقاف خراسان‌شمالی در ادامه از کمک اوقاف استان به مردم سیل‌زده خراسان‌شمالی و همچنین استان گلستان خبر داد و در خصوص علت عدم استفاده از شخصیت‌های مطرح کشور برای برنامه‌های این نهاد گفت: برای حضور سخنران کشوری در مناسبت‌های مختلف، مشکل پرواز داریم.

آسوده علت عدم برگزاری برنامه‌ها در برخی از بقاع متبرکه را مشکلاتی مانند فاصله دور از شهر و روستا و عدم استقبال مردم از آن مکان دانست و عنوان کرد: هر امام‌زاده‌ای که در مراکز روستایی قرار دارد، فعال است.

وی افزود: طرح میقات الرضا بزرگ و زمان‌بر است و بر اساس اعتبارات سالانه امام‌زاده‌ها را ساماندهی می‌کنیم اما به دلیل اعتبارات اندک، این فعالیت چشمگیر نیست اما طرح متوقف نشده است.

مدیرکل اوقاف خراسان‌شمالی مبلغ موقوفات سال گذشته را ۷۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: سال ۹۷ وقف‌هایی مانند خرید تجهیزات پزشکی و کاشانه در بجنورد برای کودکان بی‌سرپرست داشته‌ایم.

آسوده تصریح کرد: ما مشاور وقف داریم تا افرادی که قصد وقف مالی رادارند به سمت نیازهای استان راهنمایی کنند اما در اکثر مواقع فرد از قبل نیتی می‌کند لذا تخصیص موقوفات به نیازها کم است.

وی افزود: سیاست ما در سازمان بر طبق نیازهای روز استان مانند ازدواج، خوابگاه دانشجویی، حمایت از نخبه‌های علمی و دارو و درمان چیده شده است.

مدیرکل اوقاف خراسان‌شمالی از تشکیل انجمن یاوران وقف غدیر خبر داد و تأکید کرد: در این انجمن گروهی از خیرین پای‌کار هستند و قصد داریم از ظرفیت ماه مبارک رمضان در موضوعات فعالیت‌های فرهنگی در حاشیه شهر و یا کمک به نیازمندان استفاده کنیم.

آسوده گفت: کاشت زعفران و ساخت استخر پرورش ماهی را نیز در نیمه اول سال در شهر فاروج  به بهره‌برداری می‌رسانیم تا اشتغال خوبی نیز ایجاد شود.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.