آمارهای گمرک چین نشان داد پکن پیش از پایان یافتن مهلت معافیت‌ها در ماه می، خرید نفت از ایران را به ۸۰۰ هزار بشکه در روز افزایش داده و ذخایر خود را پر کرده است.

چین نفت ایران را پیش از ماه مِی ذخیره می‌کند/ خرید روزانه ۸۰۰ هزار بشکه نفت در ماه آوریل

به گزارش گروه اقتصاد  قدس آنلاین، آمارهای اداره گمرک چین نشان داد علی‌رغم توقف فعالیت پالایشگاه‌ها به علت تعمیرات و تقاضای داخلی نه چندان زیاد سوخت، واردات نفت خام چین در ماه آوریل به طور غیرمنتظره‌ای رکورد جدیدی ثبت کرد زیرا پالایشگاه‌های دولتی با پیش‌بینی سخت‌تر شدن تحریم‌ها، ذخایر خود را با نفت خام ایران پر کردند.

بر اساس آمار گمرک چین، واردات نفت این کشور در ماه گذشته میلادی به ۴۳.۷۳ میلیون تن برابر با ۱۰.۶۴ میلیون بشکه در روز رسید.

به گزارش رویترز، این رقم از ۹.۲۶ میلیون بشکه در روز در ماه مارس (ماه پیش از آوریل) بیشتر است و نسبت به آوریل ۲۰۱۸ نیز ۱۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

آمارها نشان داد چین، بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام در جهان ۱۶۴.۹ میلیون تن یا روزانه ۱۰.۰۳ میلیون بشکه نفت خام طی  ماه نخست ۲۰۱۹ وارد کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی ۸.۹ درصد بیشتر است.

وانگ زائو، رئیس بخش تحقیقات نفتی شرکت سابلیم چاینا اینفورمیشین گفت: «واردات نفت خام از انتظارات ما فراتر رفته زیرا هم تولید پالایشگاه‌های داخلی و هم حاشیه سود به نظر نمی رسد که بتواند چنین حجم زیادی از خرید را پشتیبانی کند.»

وانگ توضیح داد: «ما احتمالا شاهد افزایش ذخایر خواهیم بود زیرا پالایشگاه‌های دولتی از ایران و آمریکا، در ماه آوریل از پیش، با پیش‌بینی تاثیر تحریم‌ها ذخیره‌سازی کردند.»

آمارهای ریفینیتیو نشان داد، واردات نفت چین از ایران در ماه آوریل به ۲۴ میلیون بشکه برابر با حدود ۸۰۰ هزار بشکه در روز، بالاترین رقم از ماه آگوست ۲۰۱۸ رسیده است چراکه خریداران پیش از پایان یافتن مهلت معافیت‌ها در اوایل می، برای خرید هجوم آوردند.

حداقل دو پالایشگاه چین، سینوپک  لویانگ و پتروچایناز لانژو ماه گذشته برای تعمیرات برنامه‌ریزی شده، تعطیل شدند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.