رئیس سابق پزشکی قانونی کشوربا بیان اینکه بانک هویت ژنتیک با کمک قوه‌قضائیه و نیروی انتظامی و سازمان زندان‌ها راه اندازی شد، گفت: در حال حاضر در این بانک ۹۰ هزار نمونه بیولوژیک و ۱۶ هزار پروفایل ژنتیکی از مجرمان نگهداری می‌شود.

ثبت ۹۰ هزار نمونه ژنتیکی مجرمان در بانک اطلاعات پزشکی قانونی

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، احمد شجاعی رئیس سابق پزشکی قانونی کشور در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان پزشکی قانونی اظهار کرد: بعد از ۱۰ سال خدمت در پزشکی قانونی کشور، خدا را شاکرم که فرصتی پیش آمد تا بتوانم دینم را به انقلاب ادا کنم.

وی گفت: در این مدت سازمان پزشکی قانونی با مشکلات متعددی مواجه بود؛ اما توانستیم این ۱۰ سال را با آرامش در سازمان پزشکی قانونی کشور پشت سر بگذاریم و همه در جهت پیشرفت سازمان کمک کردند.

شجاعی در ادامه افزود: خوشحال هستم جایگزین بنده یک فرد مؤمن و بسیجی و آماده به کار است و یقین دارم او می‌تواند بهتر از بنده در پزشکی قانونی کار کند و این جوان فعال، سازمان را نیز می‌شناسند و همه عزیزان چندین برابر به ایشان کمک و همکاری کنند که فردی توانمند است.

رئیس سابق پزشکی قانونی کشور با ارائه گزارشی از دوران فعالیتش در این سازمان بیان کرد: در بحث تشکیلات سازمانی توانستیم چارت سازمانی را تصویب کنیم و تعداد نیروهای سازمان را از ۱۳۰۰ نفر به ۷ هزار و ۳۵۱ نفر برسانیم.

وی افزود: تعداد نیروهای انسانی در پزشکی قانونی از ۵۶۱ نفر در سال ۸۹ به ۸۱۹ نفر در سال ۹۷ نفر رسید و اجازه استخدام ۱۰۰ پزشک و ۲۰ متخصص را بگیریم.

شجاعی گفت: ما توانستیم زمان تشریح اجساد را از ۱۴۰ روز به ۶۴ روز و زمان معاینه را از ۶۵ دقیقه به ۵۴ دقیقه کاهش دهیم.

شجاعی بیان کرد: بانک هویت ژنتیک با کمک قوه قضائیه و نیروی انتظامی و سازمان زندان‌ها راه اندازی شد و در حال حاضر در این بانک ۹۰ هزار نمونه بیولوژیک و ۱۶هزار پروفایل ژنتیکی از مجرمان نگهداری می‌شود و از معدود کشورهایی هستیم که در این زمینه نرم افزار مستقل داریم.

وی گفت: سازمان پزشکی قانونی در طول سال‌های گذشته در ۲۰ حادثه مهم کشور از جمله حادثه منا، حادثه قطار سمنان و سقوط هواپیما به سرعت ایفای نقش کرده است.

شجاعی تصریح کرد: در حوزه آموزش و پژوهش موفقیت‌های بسیاری داشتیم و بیش از ۱۰۰ دوره آموزشی برگزار شده است.

رئیس سابق سازمان پزشکی قانونی کشور در ادامه عنوان کرد: روابط عمومی در کارهای فرهنگی اقدامات خوبی انجام داده است. همکاری با مجامع بین‌المللی با سایر کشورها و ارائه آموزش به آنها از دیگر اقدامات این سازمان است.

وی اضافه کرد: توانستیم مرکز تحقیقات پزشکی قانونی را احیا کنیم و ۱۳۲ پروژه تحقیقاتی انجام شده است. همچنین ۳۵۰ مقاله و راه اندازی ۳ مرکز تحقیقاتی سم شناسی و ... انجام شده است.

شجاعی گفت: مرکز مطالعات فقهی در قم راه اندازی شده است که سؤالات ما را پاسخگو باشد؛ پزشکی قانونی کشور توانسته است رتبه و ارتقای خود را بالا ببرد و سازمانی مطرح در جامعه است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.