یاسوج - بر اساس آخرین آمار به‌دست‌آمده یک هزار و ۸۰۰ طرح نیمه‌تمام در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از جاده پاتاوه –دهدشت می‌توان به‌عنوان مهم‌ترین طرح‌ها یادکرد که هم چنان پس از ۲۴ سال هنوز به پایان خط نرسیده است!

جاده پاتاوه به دهدشت نرسید

قدس آنلاین-گروه استان ها: ساخت جاده ملی پاتاوه- دهدشت در سفر سال ۱۳۷۳رهبر معظم انقلاب به کهگیلویه و بویراحمد مصوب شد که درست یک سال بعد عملیات اجرایی این جاده در سال ۷۴ آغاز شد.

همگان انتظار داشتند احداث این جاده مهم کمتر از ۱۰سال طول بکشد اما گذشت ۲۴سال از شروع عملیات ساخت آن موجب تعجب و اعتراض بسیاری از مردم شده است.

باوجوداینکه ۲۴ سال از آغاز ساخت جاده ملی و ترانزیتی پاتاوه به دهدشت در کهگیلویه و بویراحمد می‌گذرد و چهار دولت در این زمان طولانی از مردم روی گرفته و هرکدام تلاش کرده این جاده را به پایان برساند اما این جاده همچون کلافی سردرگم از این دولت‌به‌دولت بعد پاس داده می‌شود.

مسیر اصلی پاتاوه - دهدشت به طول ۱۳۷ کیلومتر در ادامه محور اصلی شهرضا - یاسوج ،بخشی از کریدور اتصال مرکز کشور به جنوب و درواقع اتصال بخشی از مرکز کشور از استان اصفهان به بنادر جنوبی در زمان کمتری است و لذا مسیر استان‌های مرکزی ازجمله اصفهان تا بنادر جنوبی کشور ازنظر زمانی نزدیک به ۲ ساعت کوتاه‌تر می‌شود.

وعده‌ای تازه

در همین راستا استاندار کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه جاده پاتاوه به دهدشت مشکلی در زمینه اعتبار ندارد ابراز کرد: دفتر مقام معظم رهبری سال گذشته افزون بر یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال به طرح ملی جاده پاتاوه- دهدشت ابلاغ کرد ولی بااین‌وجود و تأمین اعتبار لازم، مجری و پیمانکار همچنان در انجام تعهدات خود نسبت به اجرای طرح کوتاهی می‌کنند.

علی‌محمد احمدی بیان کرد: افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال از محل سفر رئیس‌جمهوری و هیئت دولت به استان در مرداد سال ۱۳۹۶ و یک هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال نیز در سال گذشته توسط دفتر رهبر معظم انقلاب برای شتاب بخشی در ساخت و تکمیل جاده ملی پاتاوه - دهدشت اختصاص یافت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان اعتبار موردنیاز برای تکمیل و بهره‌برداری جاده ملی در حال ساخت پاتاوه - دهدشت افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد شده که تاکنون همین مبلغ برای آن هزینه شده است.

وی عنوان کرد: به‌رغم پیگیری‌ها، مکاتبات فراوان اما همچنان روند اجرای آن در قطعه سوم کند و ناراضی کننده است.

مجموع پیشرفت فیزیکی قطعه سوم به طول ۶۳ کیلومتر به‌عنوان سخت‌ترین قطعه این جاده بالای ۷۸درصد است که همچنان ۳۳ کیلومتر آن باقی‌مانده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: جاده پاتاوه به دهدشت مشکلی در زمینه اعتبار ندارد و در صورت شتاب بخشی از سوی پیمانکار، تا شهریور امسال به بهره برداری خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کمال ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    0 0
    اسفالت تونلهای اولی افتضاحه.من که ترجیح میدم ازجاده سپیداربروم که منظره هاش هم بهتره...