سیاست دولت کاهش نرخ ارز و رساندن کالا با قمیت مناسب به دست مردم است و برای این مساله تمهیداتی در نظر گرفته شده است

بررسی بازگشت کالابرگ در هیئت وزیران

به گزارش خبرنگار حوزه دولت قدس آنلاین، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور اظهار داشت: 60 روز دیگر یا به تعهدات برجام باز می‌گردیم و یا مرحله دوم تصمیم دولت را برای کاهش تعهدات خود را اجرا خواهیم کرد.

وی که در حاشیه دولت در جمع خبرنگاران حاضر شده بود در پاسخ به سوال خبرنگار قدس درباره اینکه آیا دولت گزینه بازگرداندن کالابرگ برای کالاهای اساسی را در نظر دارد؟، اظهار داشت: آنچه برای دولت مهم است این است که قیمت کالاها باید کنترل شود و به نوعی باید برخی از کالاهایی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی عرضه می‌شود، متناسب با این نرخ ارز به دست مردم برسد اما متأسفانه این اقلام به دست دلال‌ها افتاده و با نرخ های بالاتر عرضه می‌شود.وی افزود: این اقلام باید تحت نظارت جدی قرار گیرد و قیمت آن پایین‌تر بیاید که دولت تمهیداتی را به طور منظم در این زمینه دنبال می‌کند. به همین منظور آقای رئیس جمهور به وزرای صمت و جهاد کشاورزی دستور دادند تا در زمینه نظارت بر قیمت ها و عرضه کالا دقت بیشتری صورت گیرد. وی گفت همچنین مقرر شد اقلام و کالاهای اساسی در سراسر کشور برای رفاه حال مردم و دسترسی بهتر در میادین نیز عرضه شوند.

واعظی تصریح کرد: همه گزینه‌ها در دست بررسی است و مورد توجه قرار می‌گیرد و برای ما مهم است که کدام روش را برگزینیم. اما هنوز تصمیمی نهایی اتخاذ نشده است. رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به این پرسش که آیا گرانی دلار در روزهای اخیر برای تأمین کسری بودجه دولت است، خاطرنشان کرد: اصلاً اینطور نیست. سیاست دولت این است که قیمت دلار پایین‌تر بیاید و بانک مرکزی هم تلاش خود را انجام می‌دهد اما از آنجا که قرار بود امروز ایران تصمیم خود را درباره برجام اعلام کند، با توجه به فضاسازی و تبلیغات و جنگ روانی که آمریکا آغاز کرده بود، مختصری در بازار اثر گذاشت.

واعظی در پاسخ به این سوال که دولت آمادگی برگزاری انتخابات الکترونیک را دارد؟، گفت: وزارت کشور بارها اعلام کرده که آماده است و باید توافقی بین وزارت کشور و شورای نگهبان انجام شود. اگر زودتر و نه در ماه‌های آخر این توافق انجام گیرد دولت نیز آمادگی اجرای آنرا خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.