خرم اباد- فضای مجازی که این روزها بیش از هر زمان تشنه درگیری و جنجال و بهانه‌جویی و از همه مهم‌تر کشیدن پای مدیران به صحنه ناکارآمدی است با اتفاق به وقوع پیوسته در شهرستان کوه دشت بار دیگر فرصتی برای گرم کردن تنور هیاهو پیدا کرد.

شهرداری کوهدشت با «لودر» جواب پلیس را داد

قدس آنلاین-گروه استان ها: شهرداری کوه دشت در اقدامی عجیب نسبت به انسداد خیابان «سپاه» با یک دستگاه لودر دست زد که قابل‌تأمل بود.

انسداد خیابان و هم‌زمان قطع شدن چراغ‌های راهنمایی علاوه بر ازدحام شهروندان موجب ایجاد ترافیک و اخلال در نظم اجتماعی شد.

بسیاری از شهروندان کوه دشت که نظاره‌گر این صحنه و درگیری لفظی بین نیروهای انتظامی و شهرداری در کف خیابان بودند بر این باورند که این رفتار در شان مجریان قانون نیست  و قانون‌شکنی و ایجاد اخلال  توسط افرادی که خود متولی ایجاد نظم و انضباط شهری هستند گناهی نابخشودنی است و باید با مسببان آن برخورد کرد.

ماجرای برخورد شهرداری و انتظامی

در همین رابطه سرهنگ رضا شیراوژن، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان لرستان در خصوص علم این ماجرا توضیح داد: روز گذشته فرماندهی انتظامی شهرستان کوه دشت در راستای سلسله طرح‌های امنیت اجتماعی و برخورد با خودروهای بدون پلاک مخدوش به یک دستگاه خودروی بدون پلاک شهرداری کوه دشت مواجه می‌شود، مأمور قصد اعمال قانون این خودرو را داشته ولی راننده خاطی با بی‌توجهی به مأموران از محل متواری شده و خودروی مذکور را به محوطه شهرداری انتقال می‌دهد.

وی افزود:  شهردار و عوامل شهرداری به‌محض اطلاع از موضوع با فراخوان دیگر کارکنان خود و آوردن دستگاه‌های سنگین خیابان سپاه و خیابان اصلی منتهی به فرمانداری را مسدود و با قطع چراغ‌های راهنمایی شهر سعی در برهم زدن جو عمومی جامعه و جلوگیری از آمدوشد مردم شدند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان لرستان عنوان کرد: شهردار و عوامل شهرداری این عمل خلاف قانون خود را در فضای مجازی به شکلی وارونه اعلام داشته که این موضوع مربوط به زمین در اختیار نیروی انتظامی بوده، این در حالی است که زمین مورداشاره توسط شخصی معلوم با حضور اعضای شورای شهر و شهردار به‌منظور احداث ساختمان اداری نیروی انتظامی و خدمت‌رسانی به مردم اهدا نموده و هیچ‌گونه ارتباطی با عمل خلاف قانون راننده خاطی، شهردار با عنوان یک مسئول دولتی نداشته است؛ نیروی انتظامی و شهرداری هیچ‌گونه مشکلی باهم نداشته‌اند.

شهردار چه می‌گوید؟

 سجاد طرهانی، شهردار کوه دشت  اما در خصوص این ماجرا عنوان کرده است: یک قطعه زمین با کاربری فضای سبز در کوه دشت توسط مالکی که در مالکیت آن جای ابهام وجود دارد به نیروی انتظامی و بدون سیر مراحل قانونی اهداشده است.

وی افزود: برای اهدای این قطعه زمین ۱۵۰۰ متری نیاز به موافقت شهردار و تصویب شورای شهر است تا به کمیسیون ماده پنج ارجاع شود و زمین از تغییر کاربری فضای سبز خارج و به کاربری نیروی انتظامی و یا کاربری مسکونی تبدیل شود.

شهردار کوه دشت بابیان اینکه نیروی انتظامی بدون هیچ‌گونه مجوز قانونی قصد احداث بنای مسکونی در کاربری فضای سبز را دارد، عنوان کرد: در روز گذشته نیروهای شهرداری برای جلوگیری از اقدام غیرقانونی به محل اعزام شدند، اما مورد برخورد قرار گرفتند، در پی این اتفاق چند نفر از عوامل شهرداری ازجمله شهردار ناحیه ۲در بیمارستان بستری‌شده‌اند، هم‌چنین ماشین‌آلات شهرداری نیز توقیف شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر از ساخت‌وساز قطعه زمین موردبحث جلوگیری به‌عمل‌آمده، ما و اعضای شورا به‌شدت مخالف ساخت‌وساز هستیم و احتمال احداث پارک در این منطقه وجود دارد.

طرهانی در رابطه با نقش داشتن شهرداری کوه دشت در قطع چراغ‌های راهنمایی به دلیل حادثه پیش‌آمده گفت: ما هیچ‌گونه دخالتی در این مورد نداشتیم، چراغ‌های راهنمایی دارای ایراداتی جزی بوده و در حال تعمیر آن‌ها هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.