همدان - رئیس شورای اسلامی شهر همدان ، فرهنگ‌سازی را مهمترین راهکار برای جلوگیری از تخریب اموال عمومی دانست .

فرهنگ‌سازی  مهمترین راهکار برای جلوگیری از تخریب اموال عمومی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، کامران گردان در کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهرهمدان پیرامون بررسی وضعیت پل های عابر پیاده سطح شهر، گفت: تجربه جوامع مختلف نشان داده که توسعه بدون در نظر گرفتن فرهنگ نمی‌تواند به طور کامل محقق شود و باید در کنار انجام فعالیت‌های عمرانی فرهنگ سازی لازم نیز صورت گیرد.

گردان با اشاره به اینکه پل عابر پیاده از مباحث دامنه داری بود که در کمیسیون خدمات شهری دوره چهارم شورا مصوبه ای مبنی بر مکانیزه کردن پل ها داشتیم افزود: علی رقم اینکه پل‌های عابر پیاده مکانیزه در شهر همدان توسعه‌ یافته است؛ اما هنوز عدم فرهنگسازی مناسب در استفاده از آن باعث شده بازدهی خوبی را شاهد نباشیم.

وی با اشاره به اینکه شاهد تخریب اموال عمومی بویژه تجهیزات پل های عابر پیاده توسط معدود افراد در سطح شهر هستیم، اضافه کرد: باید فرهنگ نگهداری از اموال عمومی در جامعه نهادینه شود و مردم در حفظ و نگهداری اموال دولتی و عمومی کوشا باشند چرا که این اموال از جیب آنها هزینه می شود.

رئیس شورای شهر همدان به نقش مدیریت شهری در امر فرهنگ سازی اشاره کرد و یادآور شد: همه ی ما باید در زمینه‌ فرهنگ‌سازی برای حفظ وسایل و تجهیزات عمومی وارد شویم و این باور را در ذهن شهروندان نهادینه کنیم که ضرر تخریب وسایل عمومی در نهایت به خودشان برمی گردد.

وی با تاکید بر اینکه جلوگیری از تخریب و از بین بردن اموال عمومی نیازمند عزم جدی است، اظهار کرد: لازم است از طریق تبلیغات و اطلاع رسانی مختلف از جمله تبلیغات محیطی و نصب بنر این فرهنگ سازی آغاز شود.

گردان افزود: مباحث پل‌های عابر پیاده نصب دوربین مدار بسته جهت جلوگیری از تخریب این امکانات و تجهیزات و نیز فرهنگ سازی مهمترین مقوله است که باید مورد توجه قرار گیرد .

وی یادآور شد: با توجه به شرایط اقتصادی، احداث پل های عابر پیاده باید بر اساس کار کارشناسی و فنی باشد و نصب پل ها باید کارایی و بهره وری خوبی داشته باشد و در غیر این صورت بیشتر هدر رفته هزینه است.

دوربین ها راهکاری منطقی برای جلوگیری از تخریب اموال عمومی

 رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و اداری شورای شهر همدان هم در این جلسه دوربین های مداربسته و پایش شهری را از راهکارهای منطقی برای جلوگیری از تخریب اموال عمومی دانست و گفت: با توجه به اینکه بعضی از این پل ها دستخوش تخریب شده یا از کار افتاده‌اند بر این اساس لازم است امر و فرهنگ سازی در نگهداری و حفاظت از آنها صورت پذیرد.

 سید مسعود عسگریان بر تجهیز پله های برقی سطح شهر به دوربین مداربسته تاکید کرد و یادآور شد: با نصب این دوربین ها در برای نگهداری و تعمیر مجدد پله ها صرفه جویی می شود چرا که دوربین در رفتارهای اجتماعی شهروندان بسیار تاثیر گذار است و در مقابل هزینه های هنگفتی که برای دستگاه های انجام شده برای نگهداری آنها مقرون به صرفه است

عسگریان اضافه کرد: همچنین می‌توان با استفاده از این دوربین ها میزان بهره وری شهروندان از امکانات و تجهیزات نصب شده سطح شهر در پل های عابر پیاده استفاده کرد.

مدیر عامل سازمان ترافیک شهرداری همدان با بیان اینکه در مجموع ۲۱ پل عابر پیاده در سطح شهر نصب شده است، اضافه کرد: از این تعداد ۵ دستگاه به صورت پل ساده، ۴عدد به دستگاه برقی و آسانسور، ۵ عدد به آسانسور و ۷ عدد نیز به پله برقی مجهیز شده اند.

احسان صباغ ضمن ارائه گزارشی از وضعیت پل های عابر پیاده پرداخت و گفت: تمام تجهیزات الکترونیکی و مکانیزه پل ها به سنسورهای مختلف مجهز هستند که متاسفانه عده معدودی از شهروندان هستند که از این امکانات به درستی استفاده نمی‌کند و به پل‌ها آسیب وارد می‌کنند.

صباغ با بیان اینکه مالک اصلی این تجهیزات مردم شهر هستند، افزود: متاسفانه برخی از شهروندان در اموال عمومی از جمله پله های برقی آسیب وارد می کنند به صورتی که سال گذشته برای خرید و تعویض شیشه های حفاظ پله برقی های سطح شهر ۷۵ میلیون تومان هزینه کردیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.